Moviebox DV doet het niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jodocus

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2003
Berichten
151
Ik heb een Moviebox DV gekocht en heb eigenlijk het zelfde probleem als Fred1. Als ik de Moviebox aansluit op de computer met de Firewire kabel wordt hij herkend als "AVC-compliant DV-camcorder" hetgeen goed schijnt te zijn. Echter net als bij Fred1 bevriest alles op het moment dat ik op de "Opnemen" tab klik van Studio9.

Het programma deactiveren lukt dan zelfs niet meer, pas als de Firewire kabel eruit getrokken is lukt dat.

Er zitten 2 Firewire aansluitingen op de computer zelf, ik heb geen ruimte meer voor een extra PCI insteekkaart. Mijn computer, alle drivers en de Windows upgrades zijn "up to date" voor zover ik kan nagaan.

Ik weet echt niet wat ik hier verder nog mee aan moet. Tot nu toe heb ik nog niets kunnen doen met de Moviebox. De ondersteuning van Pinnacle stelt helaas ook niet veel voor. Heeft iemand nog een idee ?
 
ik heb hetzelfde probleem als jou gehad, en net als bij Fred1 lag het bij mij ook aan de Firewire aansluiting. ik heb een nieuwe Firewire PCI aansluiting gekocht en toen deed hij het. Het enige advies wat ik je kan geven is dan ook een nieuwe Firewire kaart kopen

succes!
 
Hallo Johan,

Bedankt voor je response. Ik heb inmiddels toch maar een ander kaartje verwijderd en een firewire kaartje geïnstalleerd, echter zonder resultaat. Alle Firewire apparatuur doet het overigens gewoon goed. Alleen die vervelende Moviebox wil niet. Bovendien heb ik MS KB885222 geïnstalleerd, heeft ook niet geholpen. Mijn systeem is splinternieuw en ruim voldoende bemeten voor de Moviebox en alle drivers zijn m.i. up to date.

Kortom ik zit een beetje vast en heb eigenlijk geen idee meer wat ik hier verder nog mee aan moet. Misschien is de Moviebox gewoon kapot, of is het gewoon slechte hardware.

Wie kan mij nog verder helpen hiermee.
 
Hallo,

Misschien nog handig om te weten: bij mij is in de winkel verteld dat er 2 soorten firewire kaarten zijn. 1 met en 1 zonder chip, die met chip heb je nodig ( ik weet verder niet wat voor chip maar dat is mij verteld in de winkel)

succes!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan