Driver voor geluidskaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

lexvo

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2005
Berichten
21
Recentelijk heb ik XP opnieuw moeten installeren. Dat is helemaal goed gegaan, op de geluidskaart na.

Ik weet niet zeker welke driver ik moet hebben en ik ben ook niet zeker welke geluidskaart ik heb. Op de CD's die ik bij mijn computer kreeg (Headstart) kan ik ook niets vinden.

Ik heb gekeken in de computer, maar ik zie alleen de videokaart en een modemkaart. Waarschijnlijk zit alles voor geluid dus op het moederboard, maar dat kan ik niet zien.

Met een speciaal programmaatje kreeg ik de volgende gegevens terug:
manufacturer: 1
product: 102
driver version: 1290
MPU-401

Ik was in de veronderstelling dat ik dus een Roland-compatible MPU-kaart had. Helaas kan ik hiervan geen recente drivers vinden (alleen voor Windows 95 en ouder).

Is er een beter programma om te controleren welke geluidskaart ik heb?
 
Geplaatst door lexvo
Is er een beter programma om te controleren welke geluidskaart ik heb?
Ja zeker. :)
Met Aida32 krijg je niet alleen te zien welke geluidskaart je hebt, maar als je je muisaanwijzer erop zet geeft het programma ook nog links naar pruductinformatie en drivers - zie bijlage.

Guus,
 
Laatst bewerkt:
Belarc zie jealles mee.
zelfs je cd key van windows.
 
Bedankt voor de snelle reactie!

Ik heb het programma gedraaid en zie nu:
PCI-apparaten
VIA AC'97 Enhanced Audio Controller

PnP-apparaten
MPU-401-compatible


Moet ik me nu op de VIA richten? Ik was al op de site van VIA, maar daar krijg ik een oerwoud aan drivers te zien.
 
:thumb:
Dan mag je de vraag nog even op Opgelost zetten - en als je toch bezig bent deze ook. :)

Guus.
 
Je hebt gelijk. Ik stond net onder de douche en toen bedacht ik precies hetzelfde :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan