HI 8 naar DVD

Status
Niet open voor verdere reacties.

desolate

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2002
Berichten
219
Ik heb nog een hoop oude Hi8-banden die ik op DVD wil gaan zetten, en eventueel wil gaan bewerken. Hetzelfde voor mijn nieuwere digitale opnamen. Nu kan ik, meen ik, twee dingen doen: of ik koop een DVD-recorder en sluit de oude camera er op aan, of ik koop een DVD-brander en een capture kaart voor in mijn pc.
Mijn digitale camera kan ik zowiezo aansluiten.

Mijn vraag is nu welke oplossing het eenvoudigste werkt, het goedkoopste is, en de beste beeld\gelkuidskwaliteit geeft. Ik had een oude pinnacle kaart maar dat was hopeloos. Capturen duurde uren en de kwaliteit was verschrikkelijk (horten en stoten).
 
En die oude kaart zat in de computer die je nu ook wilt gebruiken? Geef eens de systeem specs.
 
Het duurt even ... maar dan toch antwoord op de vraag. (pc was gecrashed, dus had ik wat te doen)

Specs:
Pentium III 1000Mhz 133
Moederboard: MSI FCPGA MS 6309 U100 + sound
Intern geheugen: DIMM 256Mb 133Mhz Brand/3rd
HDD: Maxtor Max 30Gb 7200rpm en 60Gb 7200rpm
Grafische kaart: Power Colour Geforce2 32 Mb TV-
 
Het horten en stoten zal niet aan Pinacle kaart hebben gelegen. Het zwakke punt in je systeem is het geheugen in combinatie met de processor. In dit geval zou ik gaan voor de DVD recorder. Het nadeel is dan wel dat je de film niet kunt bewerken.

Wil je het toch uittesten met je huidige PC ga dan voor de Pinacle PCTV RAVE kaart (+/- € 50,-), deze heeft de mogelijkheid om de HI 8 camera via de S-kabel aan te sluiten (Geluid via de geluidskaart). Daar zit geen videobewerkingsoftware bij maar als je XP gebruikt heb je al de beschikking over MOVIEMAKER

Suc6
 
Wat zou zo'n beetje nodig zijn aan geheugen om de boel op te peppen?
 
Bedankt voor de tip .. we hebben weer wat te puzzelen de komende tijd!
 
van hi8 naar dvd, zonder pc

ik wil ook hi8 tapes op dvd zetten, rechtstreeks, niet via de pc. ik heb echter geen goede recorder/player meer. bestaat er een combi-apparaat met hi8/dvd? als iemand daar iets op weet, ik hoor het graag.

Gert
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan