Geluid loopt niet synchroon

Status
Niet open voor verdere reacties.

Het Hof

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 jul 2001
Berichten
1.252
Ik heb enkele AVI-files waarvan het geluid enkele seconden achter loopt bij het beeld. Ik heb programma's geprobeerd als TMPGenc, Virtualdub, maar ik kom er niet uit. Zijn daar handiger programma's voor?
 
Hallo Peter,

Ben je er al uit???
Misschien ligt het probleem bij het feit dat de video stream geen compressie heeft en de audio stream wel.
Wat je kan doen is eerst avi inladen bij virtualdub en dan uncompressed de audio opslaan als wav. Je krijgt dan een erg groot bestand van rond de 1000 mb.

Daarna kan je de video stream als 'stream copy' aanvinken en audio als "WAV", 'full processing ' en compressie MP3. Als het goed is lopen nu beeld en geluid gelijk.

Met audio interleaving binnen virtualdub kun je nog het geluid naar voren of naar achteren duwen. Moet je gewoon even proberen. ms betekent volgens mij milliseconden dus de waarden liggen rond de -1000 of 1000 .

Veel succes.
Iertje
 
Heb je je nu speciaal voor mij geregistreerd (je eerste bericht)? :)

Je verhaal klinkt goed, ik ga het vanavond of morgen meteen proberen!
 
Ja,
aardig van mij he!!!! Ha, ha, ha....
laat het even weten of het gelukt is!!!!
groeten,
iertje
 
Hoi peter,

Volgens mij mis je een codec bij Virtualdub. Ik heb zelf deze melding nooit gehad!
Misschien is het handig als je ffdshow download. Dat zij allerlei codecs (of is het codecen???) bij elkaar.
Ffdshow is ook erg handig voor filters (scherper maken) en ondertiteling.

Dat winmediaplayer beeld en geluid gelijk lopen dat klopt. Maar je zal zien dat als je wil gaan branden dat het dan niet meer gelijk loopt. Ik weet niet precies waarom maar ik denk dat tijdens het branden de video en geluid stream van elkaar gescheiden worden.
Je moet je .avi dus echt bewerken!!!
 
Ja, Iertje, ik was er al achter en heb de juiste codec geïnstalleerd. Heb mijn bericht ook al verwijderd, maar je hebt 'm toch nog kunnen lezen.

Heb nu de door jou beschreven procedure gevolgd, wist alleen niet hoe ik de file moest opslaan. Heb dat dus gedaan als Save as AVI. Hij staat nu te converteren naar VCD, ik veronderstel, dat dat zo moet. Ik moet heel even het resultaat afwachten.

Het is nog niet eens tijdens het branden, die vertraging. Het gebeurt tijdens de conversie naar MPG.
 
Laatst bewerkt:
Maar ik geloof waarachtig, dat je met de oplossing bent gekomen! Ik heb deze vraag al vaak gesteld in allerlei fora en heb al diverse films gemist omdat ik niet het correcte antwoord kreeg! Ik ga ze alle zes "behandelen" en laat weten hoe het is afgelopen. Mocht je nog fouten zien in de door mij gevolgde manier van het opslaan van het bestand, dan houd ik mij aanbevolen!
 
Laatst bewerkt:
Nou ik ben blij dat je er uit bent. Maar nog even afwachten of de film goed op het ceedeetje is gekomen dus!
Met welke programma brand je??

Je kunt me mailen met iertjevz bij hotmail.

groetjes Iertje
 
Inderdaad, dit was de oplossing. Geweldig bedankt! :)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan