MP3 of BS

Status
Niet open voor verdere reacties.

brammetje82

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2001
Berichten
373
Hoi,
Ik heb een aantal bestanden op de PC staan dat volgens mij mp'3tjes behoren te zijn maar op mijn pc worden aangeduid als .BS bestanden. Als ik de bestanden open met een BS Speler dan krijg ik een melding dat hij ze niet kan afspelen. Weet iemand wat er loos kan zijn en warom mijn PC de bestanden als .BS aanduidt terwijl dit geen BS bestanden zijn.

Alvast bedankt
mvg
Bram
 
Laatst bewerkt:
Worden ze via BS player geopend of is de extentie ook echt BS?

Ga even naar een map (maakt niet uit welke) en klik bovenaan op extra->mapopties->bestandstypen (=tabblad) Zoek even MP3 op bij extenties. Verander het programma waar het meer wordt geopend (waarschijnlijk BS player) naar het programma waarmee jij het bestand wil afspelen. Daarna even toepassen en kijken of het weer goed werkt.

EDIT:
Naast het tabblad bestandstypen staat het tabblad weergave. Klik hier even op. Bij de achtste regel (of daar in de buurt) staat het volgende: extentie's voor bekende bestandstypen verbergen. Haal het vinkje hier even weg daarna toepassen en en kijk wat er achter die bestanden staat.
 
Laatst bewerkt:
Het kan wel zijn dat ze aangeduid worden met BS-bestanden, maar is DE EXTENSIE ook veranderd?

Kijk eens via EXTRA >> MAPOPTIES >> tabblad WEERGAVE en vink "extensies van bekende bestandstypen verbergen" UIT.

Nu worden de extensies zichtbaar...
Daar zou nog steeds MP3 moeten staan..

Is dat zo, dan ga je naar EXTRA >> MAPOPTIES >> BESTANDSTYPEN, zoek je de extensie MP3 op, duw je onderaan op WIJZIGEN en klik je op het juiste programma om mee te openen.

Ook binnen MS Mediaplayer kan je dat opnieuw aan Mediaplayer toewijzen via EXTRA >> OPTIES en dan...
MSMP-ext.gif


Het zou kunnen dat nog meer bestandsassociaties gewijzigd zijn en dan is deze optie een stuk sneller!

James:)
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tips ik ga het ff uitzoeken als ik weer thuis ben. Maar waarom kiest mijn PC niet gewoon een MP3 programma uit?
 
Met die verwijzingen gaat wel eens iets fout... een een pc blijft een pc he... die kan spijtiggenoeg niet logisch redeneren.

James:)
 
Je kan er ook kiezen om plaatjes (bijvoorbeeld JPG) te openen in kladblok. Dit werkt wel niet, maar je kan het wel instellen.

Je kan ook een Word (doc) bestand toewijzen aan WMP. Werkt ook niet, maar je kan het ook weer instellen.

Het is raar, maar je kan het allemaal wel instellen:confused:

Het kan ook gebeuren dat je een programma verwijderd, maar een bepaalde extentie toch bij dat programma blijft.

Verder zijn er nog programma's die extentie's van andere programma's overnemen als je het programma start.


Het is raar, maar het is niet voor niets windows:p
 
Geplaatst door rve123
Je kan er ook kiezen om plaatjes (bijvoorbeeld JPG) te openen in kladblok. Dit werkt wel niet, maar je kan het wel instellen.

Je kan ook een Word (doc) bestand toewijzen aan WMP. Werkt ook niet, maar je kan het ook weer instellen.

Het is raar, maar je kan het allemaal wel instellen:confused:

Hoezo?

Soms kan het heel nuttig zijn om bestanden in andere programma's (zoals kladblok) te openen.

Ik ben blij dat het niet aan één applicatie zit vastgeroest.

Wel wat 'vreemd' is dat de applicatietoewijzing soms veranderd maar dat ligt aan de brutaliteit van de programma's zelf (RealPlayer heeft hier een handje van).
 
Geplaatst door XP_PC
Soms kan het heel nuttig zijn om bestanden in andere programma's (zoals kladblok) te openen.
Hier ben ik het gedeeltelijk mee eens.
Toch vind ik dat je sommige combinatie's erg raar kan maken. Zie ook de voorbeelden in mijn vorige bericht.
Het klopt wel, dat het soms ook heel nuttig kan zijn.
Geplaatst door XP_PC
Ik ben blij dat het niet aan één applicatie zit vastgeroest.
Ik ook, maar soms kan je een combinatie erg raar maken

Geplaatst door XP_PC
Wel wat 'vreemd' is dat de applicatietoewijzing soms veranderd maar dat ligt aan de brutaliteit van de programma's zelf (RealPlayer heeft hier een handje van).
Wij hebben dit met de software bij de digitale camera. Kodak. Regelmatig staan er afbeeldingen bij die via Kodak worden geopend.
 
Ja maar, wat is "raar"..

Ik kan een .xp_pc bestand laten openen met Word als ik dat wil. En het gaat nog werken ook.

Maar ik denk dat we beter verder kunnen gaan op MSN ok ;)?
 
Als je op een bestand met de rechter muisknop klikt komt er een menu waar o.a. bij staat: 'Openen met' Als je dit kiest geeft het wat mogelijkheden voor het openen van e.d. bestand maar ook een mogelijkheid een geheel nieuw programma te kiezen waarmee dat bestand geopend kan worden. Je kan dan bijv. Windows Media Player kiezen en proberen of het inderdaad een MP3 is.
Joop
 
Hoi, ik heb even jullie tips opgevolgd.
Het blijken .ogg bestanden te zijn. Weten jullie wat voor bestandtype dit is en wat voor speler ik er voor nodig heb?
 
Hee jongens,
bedankt voor alle moete!! Heb alles kunnen converteren naar mp3!
Eindelijk muziek :)

Mvg
Bram
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan