splisen mp3

Status
Niet open voor verdere reacties.

MINET

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2000
Berichten
269
hallo,

ik heb een album op cd gebrand ,maar deze staat er als 1 nummer op.Bestaat er een progje dat de nummers automatisch splitst(b.v. door het vinden van de stiltes tussen de nummers)er zijn wel progjes maar die moet je allemaal handmatig doen,en dat vind ik nogal een gepruts.
groetjes minet
 
Tot zover ik weet niet.
Ik ga er vanuit dat je gewoon zelf moet gaan splitsen helaas. Je kan beter in het vervolg zo'n album via een andere bron(programma) downloaden zodat je de nummers wel los hebt.
 
Volgens mij is dit ook onmogelijk en de reden ervan is best simpel.

Als er zo'n programma zou zijn moet het zoeken naar stiltes in de muziek. Er zijn echter genoeg liedjes met een brake of een rust. Het is dan helemaal stil en dan zou je dus allemaal halve liedjes krijgen. Dan moet je later de stukjes weer aan elkaar gaan plakken. Tegen de tijd dat jij die twee stukjes netjes tegen elkaar heb gezet, heb je al 10 keer de hele cd in stukken kunnen verdelen.

Met audacity kan je de muziek redelijk makkelijk in stukken breken: http://audacity.sourceforge.net/
Stukje selecteren en dan bestand exporten als MP3 of als WAV.

Succes.
 
Laatst bewerkt:
Er zijn programma's die dit kunnen. Die checken inderdaad dus die stilte.
Maar mijn ervaring is dat ze vaak niet helemaal nauwkeurig zijn in wat ze knippen.
 
Geplaatst door XP_PC
Er zijn programma's die dit kunnen. Die checken inderdaad dus die stilte.
Maar mijn ervaring is dat ze vaak niet helemaal nauwkeurig zijn in wat ze knippen.
Dat is mijn ervaring ook. Mp3Workshop heeft ook zo'n tool aan boord.
Mocht splitten op stiltes echter niet goed gaan, dan kun je daarmee ook nog splitten op tijd, positie of bytes - zie bijlage.
Maar de makkelijkste manier is nog altijd die van Raymond Bos - alle nummers apart downloaden. :)

Guus.
 
Laatst bewerkt:
Mijn ervaring is dat het via bitorrent wel goed gaat. Daar kan je over het algemeen complete albums vinden met losse nummers.
Mag ik wel zeggen hè? Ik geef geen link .....;)
 
Geplaatst door Raymond Bos
Daar kan je over het algemeen complete albums vinden met losse nummers.
Of je kunt LimeWire gebruiken.
Daarmee kun je o.a. op Album filteren - zie bijlage.

Guus.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan