DVD via Studio 9.4

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ger Koster

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2005
Berichten
26
Al een tijd maak ik van vakantievideo’s een DVD met Pinnacle Studio 9.4 die wij dan (via de DVD-speler) op de TV bekijken. Ook van onze laatste vakantiefilm heb ik aanpassingen uitgevoerd in het menu bewerken.
Dan kun je naar meneu film maken om er een MPEG bestand van te maken. In deze fase ging er iets fout. Na een normale lange rendering was deze nu zeer kort en begon Studio gelijk het MPEGbestand te maken maar.....dit duurde, voor een film van 1 uur, 5.5uur! terwijl dit normaal in drie kwartier bekeken is. Aan het resultaat is overigens niets te merken maar er zit dus iets fout in de instellingen o.i.d. maar wat? De basis is dus een mpeg-bestand en bewerkt in Studio (kleurcorrecties helderheid) en door trimmen e.d. zelfs iets korter geworden. Mijn PC is een Pentium 4 en ik werk met Windows XP.

Ger
 
Vergeet niet dat, hoe meer je je beelden trimt, hoe langer het "schijnt" te duren. Ik wil maar zeggen. Je kan beeldmateriaal gebruiken uit albums die samen bijvoorbeeld drie uur duren maar waar je uiteindelijk op je storyboard bv. 30 min. film overhoudt. Pinnacle moet door alle beelden van die albums. Als je een scéne van 5 minuten trimt tot 30 seconden, moet hij door die ganse scéne heen om begin en eindpunt op te zoeken en te renderen.

Kijk dus vooral eens na hoe groot de bestanden (albums) zijn waaruit jij je film samenstelde. Mogelijk verklaart dat al iets?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan