Probleempje met Pinnacle of Dscaler

Status
Niet open voor verdere reacties.

petje11

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2002
Berichten
2.920
Hallo allemaal,

Ik heb weer eens een probleem.Ik probeer om mijn oude video's op mijn computer te krijgen.

Als ik Pinnacle Studio 9 gebruik krijg ik wel beeld maar geen geluid opgenomen.

Gebruik ik Dscaler dan krijg ik wel geluid maar geen beeld.

Ik begrijp dat het waarschijnlijk ergens in de instellingen moet zitten.

Het afspelen van de video op de computer levert geen problemen op.

Alvast bedankt.

Iemand een idee??:thumb:
 
Ik heb 9 niet, maar 8.
Wellicht is het een beetje hetzelfde.
Allereerst zorgen dat je alle updates hebt geinstalleerd.
Wanneer je daarna in het scherm opnemen zit, kun je bij instellingen de audiobron kiezen.

Succes,
Fonz
 
Bij instellingen heb ik drie mogelijkheden qua audiobron.Helaas geen van drieen werkt.

Pinnacle is up to date.
 
Hoe heb je de boel aangesloten?
Ik neem aan geel in de Capture kaart en rood en wit(zwart)in de geluidskaart?
Check dan even de instellingen van je geluidskaart dmv het luidspreker icoontje in je taakbalk.
Wanneer je de video start zou er daar via de lijn ingang toch een signaal binnen moeten komen.

Fonz
 
Moet dat perse met zo'n kabel? Ik heb er nu alleen de coax in en heb beeld en geluid.Plus dat Dscaler wel het geluid opneemt.(Alleen die weer geen beeld).
 
Das dan mooi jammer, ik hoopte dat ik mijn videorecorder kan laten staan. Mijn computer staat er een meter of 10 vandaan en om nou ook nog weer zo'n kabel te kopen.:( :( . Mooi niet moet ik mijn videorecorder maar ff verhuizen. Als ik klaar ben met opnemen gaat ie er toch uit.

Daarover gesproken, weet jij toevallig een progje om gewoon van de kabel optenemen? Tv uitzendingen dus.
 
Het gaat erom dat Pinnacle een audiosignaal binnenkrijgt. Ga nu voordat je eerst je huis gaat verbouwen eerst even kijken of je het met een kort kabeltje aan de praat krijgt.
Je hebt vast wel twee van die "cinch-cinch"kabeltjes liggen. Hoef je even niets te kopen.
Die andere vraag heb ik geen antwoord op, sorry.

Fonz
 
Laatst bewerkt:
Dat is nou net het probleem. Ik moet wel mijn huis "verbouwen"als ik een kort kabeltje wil gebruiken. Videorecorder en computer staan nu te ver uit elkaar.

Toch is het wel raar mijn TV-kaart is aangesloten op mijn geluidskaart. Dan moet Pinnacle toch via die weg geluid binnenkrijgen?
 
Dat zou je wel denken, maar blijkbaar werkt het op een of andere manier niet.
Heb je echt alle instellingen gecheckt?
Probeer voor de grap een Windows Moviemaker. Een erg goed en zwaar ondergewaardeerd programma.
Kijk eens of je daar wel beeld en geluid binnenkrijgt.

Fonz
 
Daar heb ik nog niet aangedacht gaat het gelijk proberen.:thumb:
 
Windows moviemaker maakt het helemaal spannend. Die neemt helemaal niks op geen beeld en geen geluid.:( :( :mad:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan