beeldkwaliteit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arnold Velema

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2003
Berichten
110
Zowel met Moviemaker 2.1 als met EditStudioPro5 ben ik verre van tevreden over het beeldkwaliteit van een dv-avi. Naast een trillende boven- en onderkant is het hele beeld niet echt scherp.

Ditzelfde geldt ook bij het maken van foto slideshows met Moviemaker, ProShowGold en DVD PixPlay. Het kwaliteit als executable (proshowgold) is goed maar bij de andere allemaal even slecht. Het maakt ook niet uit of dit gemaakt is als wmv, vcd of xsvcd.

Wat kan hieran de oorzaak zijn en hoe is dit op te lossen ?

Moet ik het gebruik van het werkgeheugen verplaatsen van achtergrondtaken naar programma's ? Ik doe defragmentatie automatisch met O&O dus dat kan het niet zijn.
 
Het processorgebruik en geheugengebruik staat al op programma's. Kan het dus niet zijn.

Iemand een andere idee ? Heb een PIII 1 Gb met 384 mb, geforce ddr.
 
De meeste beeldbewerkingsprogramma's die ik ken, verlangen 512 Mb werkgeheugen.
Krijg je die slechte kwaliteit overal te zien, of alleen op die PIII PC?
 
Welke instellingen gebruik je voor de output?
 
A.J: heb maar 1 pc. PC's met een standaard werkgeheugen van 512 mb zijn er nog maar net. Lijkt me niet aan de orde.

Ik vermoed wel dat 't iets te maken heeft met het gebruik van die mb's. Misschien juist als achtergrondtaak/systeemcache ipv programma's ?

Sarvo: DV-AVI (PAL), 30 mbps, 720*576 pixels, 25 frames.
 
Het spijt me, maar dat is niet waar.
Het zal best dat ze standaard met minder worden uitgevoerd, maar beeldbewerking is GEEN standaard taak voor een PC.
En het is nu eenmaal een feit, dat zeker beelbewerkings programma's MINIMAAL 512 Mb aan RAM vragen.
Dus ik denk dat het iets met je renderen te maken heeft.

Succes,
Fonz
 
dan toch maar een nieuwe pc kopen. Komt de 4000 Ghz dit jaar nog ? Kan er gelijk de beta Longhorn op (zie nu.nl). Komt onze regering nog weer met een pc-privé ? Hoef geen schoolgeld te betalen. ;-) Ach, mijn eigen spaarloonrekening komt nu ook vrij...

Thanx to all !!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan