Van dvd naar video omzetten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

slofje

Verenigingslid
Lid geworden
14 feb 2001
Berichten
1.217
Hallo, ik heb misschien een vreemde vraag.
Ik heb eens voor iemand voor een buurtvereniging een digitale tape ge-edit en omgezet naar dvd. Nu hebben niet alle mensen een dvd speler ( ja die zijn er nog) nu is de vraag om de dvd weer om te zetten naar vhs video. Wie weet hoe dat moet gaan? Met de scart aansluiting op mijn pc gaat het niet. Dan krijg ik alleen maar geluid. En op mijn surround set van JVC TH A75R kan ik de functies niet vinden. Wie heeft een idee?
 
Da's simpel:

Scart van je standalone dvdspeler naar de videorecorder. Zet de videorecorder op het juiste kanaal (av1 bijvoorbeeld), iig zodat je via de videorecorder de dvd te zien krijgt op je tv en tapen maar.
 
mm, ik dacht dat je daar alleen maar een tv op kon aansluiten. Dat heb ik bij mijn pc ook zo gedaan maar daar kreeg ik alleen maar geluid.

Zal het direct gaan proberen.

Bedankt voor je reactie
 
Een videorecorder heeft per definitie een scart-ingang (staat er ook bij, av in, decoder out). Plug de scart dus van dvdspeler naar de ingang van de vcr. Aangezien de dvd niet beveiligd is, kan je deze zonder problemen naar tape kopiëren.
 
Yep ik heb beeld . Het geluid is er niet. Misschien is er een aparte audio uitgang op de dvd speler

gr
 
Ik heb geen aparte audio uit op mijn dvd set. Ik zal van de dvd het geluid moeten rippen en daarna op de video het geluid moeten inserten. ( montage recorder) Dat kan wel, maar wel omslachtig.
 
Je hebt geen stero uit op je dvdspeler? (wit en rode tulp)
Vaag!
Wat je kan proberen is een andere scartkabel nemen (een dikke) waar ook geluidverbinding in zit. Waarschijnlijk gooit de speler wel audio over de scartkabel, maar dan moet je wel de goeie hebben.
 
Ik denk dat ik het heb,

Ik het menu van je dvdspeler kan je de audio-out instellen, analog, digitaal (DTS)
Zorg dat deze op video/analoog staat. Een videorecorder neemt geen digitaal audiosignaal op.
 
zie je wel . Twee zien meer dan een. Ik zal het eens proberen. Kan vandaag helaas niet meer. Laat het nog wel weten.

gr
 
Ik heb de hele range van geluidsmogelijkheden uitgeprobeerd. Niks nada geluid op de tape.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan