(Foto)programma ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Harry Snor

Giga Honourable Senior Member †
Lid geworden
1 mrt 2004
Berichten
12.410
Vanmorgen kreeg ik deze vraag van een vriend die ik vaak geholpen heb bij PC- en netwerkproblemen

Hartelijk dank Harry!

Ik zit met een klein probleempje. Mijn fotobestand bevat namen waarin accolades (‘) staan. Deze moeten er allemaal uitgehaald worden. Nu heb ik wel tieners, die dat voor me kunnen doen, maar weet jij toevallig een programmaatje dat namen binnen bestanden wil zoeken en vervangen, zodat ik in 1 handeling alle accolades kan verwijderen?

Vrgr TON

Weet iemand van jullie hier misschien een antwoord op ? Ik weet echt niet veel van fotobewerking o.i.d.
Vast bedanjt,
Greetz,
Harry.
 
Geplaatst door Harry Snor
Mijn fotobestand bevat namen waarin accolades (‘) staan. Deze moeten er allemaal uitgehaald worden.
....
weet jij toevallig een programmaatje dat namen binnen bestanden wil zoeken en vervangen
Dat kan met IrfanView.
Met de functie Groepshernoeming kun je allerlei bestanden hernoemen - foto's, mp3"s. documenten etc.
Kijk ook even hier.

Guus.
 
Heel even tussendoor. Ben dus ook Irfanview aan het downloaden en krijg dit op een gegevenmoment. (zie bijlage)

Wat moet ik dan doen?
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door winnie de pooh
Heel even tussendoor. Ben dus ook Irfanview aan het downloaden en krijg dit op een gegevenmoment. (zie bijlage)

Wat moet ik dan doen?

Dag PoohBeer die in een thread inbreekt :cool: :D

Ligt er maar net aan wat je wilt.. Hiermee geef je bestandsaccociäties op. Oftewel; welke type bestanden moeten met IrvanView worden geopend.
 
Nou snap ik dus echt niks van al die namen.

SFF
SFW :confused:.

Is het verstandig om ze allemaal aan te vinken of wat?

wat hebben jullie gedaan
 
Geplaatst door winnie de pooh
krijg dit op een gegevenmoment. (zie bijlage)

Wat moet ik dan doen?
Daar kun je aangeven welke bestanden je standaard door IrfanView wilt laten openen.
Als je al een grafisch programma hebt waardoor die bestanden worden geopend, kun je dit allemaal leeg laten.
In dit verband heb ik nog wel een handige tip:
Ik heb in de map C:\Windows\SendTo snelkoppelingen naar verschillende programma's gemaakt o.a. naar IrfanView.
Wanneer ik nu een grafisch bestand - dat bij mij gekoppeld is aan Paint Shop Pro - in IrfanView wil openen, klik ik er met mijn rechter muisknop op en kies voor Kopiëren naar IrfanView - zie bijlage.
Ook handig als je Word-bestanden in Kladblok of html-bestanden in WordPad wilt openen.

Guus.
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door winnie de pooh
Nou snap ik dus echt niks van al die namen.

SFF
SFW :confused:.

Is het verstandig om ze allemaal aan te vinken of wat?

wat hebben jullie gedaan

Wat jij wilt poohbeer.. Het zijn gewoon bestandsformaten (en alle formaten waar Irfanview mee overweg kan).

Wat je aanvinkt wordt voortaan geopend met Irfanview.


@GuusABC: In Windows XP kun je gewoon kiezen voor "openen met". Deze optie is in Win 98 ook beschikbaar als je SHIFT ingedrukt houdt en dan rechtsklikt.
 
Geplaatst door XP_PC
@GuusABC: In Windows XP kun je gewoon kiezen voor "openen met". Deze optie is in Win 98 ook beschikbaar als je SHIFT ingedrukt houdt en dan rechtsklikt.
Dat weet ik allemaal wel, maar dit gaat een stuk sneller dan eerst weer in die lijst programma's naar het juiste programma te scrollen.
Het is nu een kwestie van één keer rechts en één keer links klikken.
Doe ik Openen met, dan moet ik eerst het programma selecteren in die lijst, dan controleren of het vakje Dit bestandstype altijd met dit programma openen niet aangevinkt is en dan op OK klikken.

Guus.
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door Guus abc
Dat weet ik allemaal wel, maar dit gaat een stuk sneller dan eerst weer in die lijst programma's naar het juiste programma te scrollen.

Guus.

Hmm.. XP stelt de meestgebruikte programma's voor. Die staan bovenin.

In principe maakt het niet heel veel uit :).

Alleen moet je Irfanview nog wel in de sendto zetten :).
 
Geplaatst door XP_PC
In principe maakt het niet heel veel uit :).
Maar als je eraan gewend bent wil je niet anders meer. :)
Geplaatst door XP_PC

Alleen moet je Irfanview nog wel in de sendto zetten :).
Dat gaat sneller dan je denkt. :)
Start > Uitvoeren > sendto.

Guus.
 
Tsjonge, ik heb weer wat losgemaakt blijkbaar !
Allemaal bedankt voor de reactie's !
Ik zal een en ander doorsturen en morgen even kijken of het allemaal gelukt is.
vraag wat mij betreft opgelost !
greetz,
Harry.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan