Mp3 wordt niet herkent.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Konijn2004

Gebruiker
Lid geworden
4 jun 2004
Berichten
45
Ik ben laatst zo dom geweest om mijn Mp3 speler te formateren naar FAT32. Toen ik hem daarna aan probeerde te zetten ging die niet meer aan. Nu heb ik vanmorgen weer eens de speler aan mijn pc gekoppelt en ik hoor wel zo'n geluidje dat het apparaat wordt herkent maar het apparaat gaat zelf niet aan en er komt ook geen verwisselbare schijf in 'Deze Computer'

Kan iemand me helpen?
 
Probeer eens een andere USB poort.
 
Ik zal het proberen maar voor het formateren had ik hem altijd in dezelfde poort.
 
Beste Konijn2004,

Toen ie het nog wel deed, watvoor soort letter kreeg je verwisselbare schijf toegekend, b.v. je Hard Disk (C:)
DVD Station (R:) en je CD RW Station (N:),

sluit je MP3 weer aan op je USB, en doe dit als volgt,

klik op
Start
rechtermuisklik op
Deze Computer
kies voor Beheren
en vervolgens kom je in de Computerbeheer Menu terecht,
klik aan de linkerkant vervolgens op Schijfbeheer
kijk vervolgens als je Mp3 verwisselbare schijf ertussen staat en inderdaad herkend word.
zit ie tussen maar dan onder een ander toegewezen letter station dan hier voorheen,
klik met je rechtermuisklik erop en kies voor de optie
Stationsletter en paden wijzigen
en hier maak je je voorkeur aan de letter die er voorheen was toen je verwisselbare schijf het deed/gezien kon worden.
dit werkte zo bij een kennis van me tenminste,
tenzij onze Helpmij collega's met een ander idee komen,,

wens je veel succes,,,,
 
Andere USB poort werkte niet.

Dat van SickWithIt werkte ook niet. Er stond niet eens een schijf bij :S.
En bij 'Verwisselbare Opslag' stond ook niets. Toen ie het wel nog deed was het schijf I.

Het is dus zo:
Ik had een mp3 speler. Ik kon er opeens niet in want ik MOEST hem formateren. Nu had ik hem naar FAT32 geformateerd zonder te weten dat dat niet moest. Toen ik de mp3 speler los koppelde kon hij niet meer aan. Maar als ik de mp3 speler weer aan de pc koppelde hoorde ik wel zo'n geluid maar hij verscheen ook niet meer in 'Deze Computer'
Als ik de mp3 nu met de pc koppel verschijnt er ook geen plaatje op het scherm van de mp3 speler dat ie gekoppeld is.

Hmhm...
 
Staan de USB poorten in de bios op enable?
 
Beste Konijn2004,

sluit de lader die je hebt gekregen van je mp3 aan, en vervolgens in je stopcontact, wat vervolgens 2 a 3 minuten en doe hem dan pas aan, krijg je dan wel iets te zien op de display van je mp3, mocht dat wel werken, sluit hem dan direct aan je usb van je PC,

wens je veel succes,,,,
 
USB poorten zijn enabled want ik heb ook een muis erop.

IK heb geen oplader bij de mp3 speler gekregen, hij is gewoon met batterijen (die vol zijn!!!).
 
Als ik het goed begrijp heb je dus je mp3 speler geformateerd met een verkeerd bestandssysteem (fat32) en nu hoor je als je je mp3speler aankoppelt wel het geluid van nieuwe hardware maar zie je nergens een verwisselbare scijf of iets dergelijks, en je mp3 speler wil ook niet meer aan is het zo?

Zie je als je je mp3speler in je pc doet bij apparaatbeheer ook geen aparaat met een vraagteken erbij?
 
Beste Konijn2004,

ik neem aan de je originele harde schijf van de bestandssysteem een NTFS is, je MP3 heb je dus naar een FAT32 geformateerd,

ik neem aan de je de benodigde software bij je MP3 tje hebt gekregen, zoals b.v. Drivers en eventueel een Prog waarmee je je MP3 files op je MP3 kan overzetten,

heb je, mischien je Driver van je MP3 gedeinstalleerd en
en eventuele Programma's eraf gehaald die met je MP3tje correspondeerden reboot je PC en Installeer het weer en kijk als ie het wel pakt,,,,,

wens je veel succes,,,,
 
Nou bij apparaatbeheer staat wel iets want de pc vroeg net of ik drivers oid wilde installeren. Die heb ik dus automatisch laten installeren en nu staat er: ADFU USB Device.

Ik heb ook bijgeleverde software maar als ik die opstart zegt ie dat het apparaat niet verbonden is >_<
 
het lijkt erop door dat je je mp3 speler hebt geformateerd dat je m meteen kapot hebt gemaakt, maar goed ik weet het niet zeker.
 
Geplaatst door Pretender
het lijkt erop door dat je je mp3 speler hebt geformateerd dat je m meteen kapot hebt gemaakt, maar goed ik weet het niet zeker.
Dat kan... Maar waarom hoor ik dan toch nog zo'n geluidje van nieuwe hardware?
 
omdat het aparaat nog wel werkt denk ik, maar niet meer zoals het hoort. Dus de computer herkent iets, maar door het andere bestandssyteem weet ie niet wat. dat verklaart ADFU USB Device ook in apparaatbeheer.
 
Dus het is niet mogelijk om hem weer naar FAT te formateren zodat de pc hem wel herkent?
 
het lijkt er niet op, maar zoveel verstand heb ik er ook niet van. Dus misschien heeft iemand anders nog een oplossing, en anders teruggaan naar de winkel waar je m gekocht hebt.
 
Pretender zei:
Zie je als je je mp3speler in je pc doet bij apparaatbeheer ook geen aparaat met een vraagteken erbij?

Dat zie ik wel.... enig idee hoe dat op te lossen is?
 
Ik heb dat ook! Maar dat zonder rare fratsen te hebben uitgehaald. Ik heb gewoon een nieuwe mp3 speler (creactive, zen nano plus 1 g), mijn eerste. En ik hoor wel het geluidje dat ie is aangesloten, krijg ook een bericht dat ie is aangesloten (namelijke op een trage usb poort...en dat er geen andere is). Maar bij verwisselbare mediums staat ie er niet bij.

Het ligt niet aan de mp3 speler, op een andere comp. doet ie het wel.
Het ligt niet aan die te trage poort, want dat is op een andere comp. precies hetzelfde (waar hij het wel op doet)
Ik doe ook precies hetzelfde...snap er niks van!
En ik zie inderdaad ook dat gele vraagteken staan...

Wie oh wie helpt mij verder!

gr. Loek
 
Laatst bewerkt:
het was heel raar....mn zusje probeerde het en opeens deed hij het...dus sorry, kan je niet verder helpen. heb nog een heel slim iemand gevraagd, wist t ook niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan