afbeelding in frame

Status
Niet open voor verdere reacties.

snelsnel

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2003
Berichten
151
Hallo,

Ik wil een afbeelding over een top-, linker- en mainframe zetten. Dit dacht ik te doen door de afbeelding in Photoshop te maken en hem dan in stukken te knippen om vervolgens als achtergrondpagina te gebruiken in de verschillende frames. Alleen: de stukken sluiten niet op elkaar aan in Frontpage.
Weet iemand waar ik het zoeken moet?

Alvast bedankt,
snelsnel.
 
De enige manier is dan inderdaad in stukken knippen. Maar als je zegt 'de plaatjes sluiten niet aan', bedoel je dan dat er ruimte tussen de plaatjes zit of dat ze niet mooi een rechthoek vormen?
 
er ruimte tussen zit!

doe is in je frame: margeinheight="0" en margeinwidth="0"
 
Geplaatst door Rimsic
er ruimte tussen zit!

doe is in je frame: margeinheight="0" en margeinwidth="0"
Oke.. dan zijn de marges weg.. maar het kan ook zijn dat de frames gescheiden door een border die 2 cm dik is. Of dat de frameranden nog weergegeven worden.

@snelsnel: kun je niet even een link geven.. kunnen we even kijken waar het aan ligt.:)
 
[frameset cols="nr,*" border="0" framespacing="0" frameborder="no"]

[scherpe haakjes]

Zorgt ervoor dat de frames naadloos aansluiten.

Geen procenten gebruiken bij cols en rows anders krijg je het, met verschillende achtergronden, nooit goed.


Vr.Gr. Egel.
 
Geplaatst door Egel
[frameset cols="nr,*" border="0" framespacing="0" frameborder="no"]

[scherpe haakjes]

Zorgt ervoor dat de frames naadloos aansluiten.

Geen procenten gebruiken bij cols en rows anders krijg je het, met verschillende achtergronden, nooit goed.


Vr.Gr. Egel.
Inderdaad. Dat zijn ze allemaal volgens mij.
 
Allen bedankt,
Het euvel was echter niet de frames maar (dom, dom, dom) ik was vergeten de lagen van de oorspronkelijke afbeelding te verenigen waardoor ik niet kopieerde wat ik wilde.
Wat ik me nog afvraag: als ik afbeeldingen van een bepaald formaat in de frames plaats groeien die afbeeldingen dan mee bij een andere schermresolutie?

Groeten,
snelsnel
 
Nee. Dit kan wel, maar dan moet je de breedte en hoogte van je pic in procenten uitdrukken.
 
Allemaal bedankt voor het meedenken.
Deze problemen zijn in ieder geval opgelost.
Op naar het volgende;)
Groeten,
snelsnel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan