Hoe zet ik bewerkte film (Pinnacle Studio 8) op DVD?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Natalie

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2005
Berichten
5
Heb een leuke camcorder en kan inmiddels ook filmpjes bewerken. Alleen dan?
Ik wil ze op DVD branden zodat ik ze op tv af kan spelen en de filmpjes van mijn computer af kan gooien.
Voor welk formaat moet ik dan kiezen? Avi, mpeg, video-cd?

En kan je de filmpjes dan op iedere DVD speler afspelen of kan het zijn dat mijn DVD speler geen zelfgebrande DVD's speelt?
 
Nadat je de film bewerkt heb dan klik je op "maak film"
en klik dan op CD/DVD , en gaat naar instellingen en vinkt dan "Direct op CD/DVD branden". Ook bij uitvoerformaat "DVD" aanvinken.
Beeld kwaliteit op automatisch aanvinken

Duurt bij elkaar erg lang allemaal voor een film van ca
1 1/2 uur kun je dit beter s'nachts doen
Wel een DVD' tje er in doen
 
Bedankt, daar ben ik al een heel stuk verder mee gekomen! Vanacht heb ik dus de computer aan laten staan, maar nou lijkt hij vast te slaan bij het berekenen.... wat nu?
 
Had ik laatst ook. Je moet wel je schermbeveiliginguitzetten
 
Ik ga het weer proberen vanacht! Ongelooflijk trouwens, ik zou niet weten hoe ik zelf op dat soort oplossingen zou moeten komen, dat je je schermbeveiliging uit moet zetten! Ben erg blij met deze site en het advies. Ik hoop dat het nu gaat lukken, laat het zeker nog weten.
 
Helaas, nog steeds hetzelfde. Hij zegt ' even geduld, gaat nu berekenen' maar vervolgens doet hij niks. Normaal moet je toch ook zien dat hij door het filmpje heen loopt? Nu blijft hij gewoon aan het begin staan.
Schermbeveiliging staat uit.
 
Je ziet in het begin ook weinig en dat kan wel even duren Ik zou hem maar even latenstaan
 
Nee, nog steeds niks, de hele computer slaat zelfs vast na een tijdje...
 
Ik gebruik ook Pinnacle Studio (weliswaar versie 7) om al mijn video-opnamen op DVD te branden.
1. Opnemen
2. Bewerken
3. Maak film : bij deze keuze maak ik er een MPEG2 bestand van. Da neem tminder plaats in en dat brand ik daarna met Nero gewoon naar mijn DVD.

Zorg er wel voor dat je harde schijf eens zoveel vrije ruimte heeft als het filmbestand dat je wil converteren.
(dat betekent dus voor een bestand van bv. 5 GB moet je restruimte nog minimaal eens 5 GB zijn.

Ik heb op die wijze toch al veel filmen gebrand, steeds met succes.
 
dvd film met studio 8 of 9

Natalie,

Ik weet niet of je er inmiddels al uit ben maar het probleem wat jij noemt is bekend heb het zelf ook gehad.
Je moet het volgende doen als je klaar bent met de film ga je naar Film maken vervolgens ga je naar de instellingen en laat je het programma niet direct naar de brander gaan maar naar de harddisk dit is de 2de instelling disk image maken
dan op oke klikken en via het gele mapje vertellen waar je de film wilt hebben.
Vervolgens laat je de computer zijn werk doen.
Als het klaar is zoek je de map video_ts op in de map die jij als voorkeur had. Let op dit is even zoeken.
Vervolgens verwijder je de bestanden Autor en Volume
Deze mogen NIET op de DVD komen te staan waarom weet ik ook niet maar het werkt niet als je ze laat staan.
Vervolgens ga je met Nero naar branden DVD en klik op DVD Video en je ziet nu de mappen Video_ts en Audio_ts
Audio_ts laat je staan en doe je niets mee
Klik in de meest linkse map op video_ts en je ziet de 2de map van links nu helemaal leeg
Zoek via de rechtermappen je videobestanden en sleep deze allemaal naar naar die lege map aan de linkerkant en vervolgens klik je op branden.
Als ik het nu goed uitgelegd heb en het branden is klaar kan jij met veel plezier naar je dilm gaan zitten kijken.

Nog 1 opmerking om niet te vergeten als je werkt met Norton Systemworks kan je het wel vergeten en krijg je steeds foutmeldingen als je met Studio 8 of 9 bezig ben dus deze moet je eraf halen en een ander programma voor terugzetten.
Als anti virus programma bv Anti-Vir

Succes ermee
 
Ik zit dus met een soortgelijk probleem, echter de film die ik heb samengesteld is ongeveer 2 uur.... Naar mijn mening zal dit sowieso meer zijn dan 4,7 GB dus ik kan het wel als immage over zetten naar de harde schijf, echter als ik dan dit bestand op DVD wil zetten zal hij zeggen dat het bestand te groot is voor een DVD.... of zie ik dit nu verkeerd?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan