draadloos netwerk faalt

Status
Niet open voor verdere reacties.

mono

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2004
Berichten
85
Heb net een draadloze verbinding opgezet tussen twee PC's. Ik maak gebruik van :

- Topcom Wireless Webr@cer 1254G+.
Dit is router en modem in 1. (10/100 Mbps)
Aangesloten op de Host-pc d.m.v. RJ45 kabel

- voor de tweede pc (client) gebruik ik een USB-stick Skyr@cer, Wireless 54 Mbps (11 G)

De bedoeling is de pc's te delen, alsook de ADSL-verbinding.

Niet onbelangrijk ; het hele "zootje" heeft perfekt gewerkt !

Probleem :
- voor de host-pc : geen enkel probleem
- voor de client - pc
deze maakt maar af en toe verbinding, en als hij verbinding maakt, wordt de verbinding om de haverklap verbroken en het internet wordt helemaal niet meer gedeeld. Zelfs na het opnieuw installeren van de USB Stick en/of het opnieuw opnemen van de pc in het netwerk veranderd er niets.

Handelingen die ik stelde tussen het moment dat de verbinding het uitstekend deed en daarna niet meer
(maar daarom niet de oorzaak)
- update van Windows (XP) uitgevoerd
Dit heb ik ongedaan gemaakt met een systeemherstel, haalde niets uit
- settings van router aanvankelijk veranderd:
SSD Broadcast uitgezet
beveiling (encryptie) WPA aangezet, en ook op client-pc aangepast !

Deze laatste twee acties (update windows en settings router) heb ik achteraf teruggezet om te zien of het daar aan lag, maar het probleem blijft.

Weet niet onmiddellijk wat de oorzaak kan zijn.
Of zit er iemand mee op mijn netwerk zonder dat ikhet weet. Al denk ik dat dan de verbinding niet zou uitvallen en de internetdeling niet zou verdwijnen.

Sorry voor de lange uitleg, maar wou het probleem zo goed mogelijk omschrijven
 
Dit probleem zit volgens mij ergens in je Topcom Wireless Webr@cer 1254G+. misschien komen kanaal/netwerknaam niet overeen met je receiver
 
euh...waar vind ik dat terug?
Ik configureer mijn router door op de host-pc (de pc waar de router ook aanhangt) via Internet Explorer het ip-adres van de router in te tikken.
Ik kom dan, na het inloggen, op de pagina voor de settings van de router terecht. Maar hier heb ik zoveeeel mogelijkheden....:confused:
 
Probleem is van de baan.
Na wat gepuzzel blijkt dat het lag aan het uitzetten van "SSID Broadcasting". Ik vind dit wel vreemd aangezien het als beveiliging wordt aangeraden dit uit te zetten.

Maar ik laat het nu dus aanstaan en werk met de WPA-PSK beveiliging.

Bedankt Bas007gsm voor de reactie :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan