Afgeronde foto's in Photoshop

Status
Niet open voor verdere reacties.

adjin-san

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2005
Berichten
40
Ik zou een foto willen uitknippen met afgeronde hoeken, met gebruik van de doezelaar zijn de randen niet scherp genoeg meer.
Is hier een andere mogelijkheid.

In die foto zou ik een vierkant/rechthoek willen plaatsen (juist een fijne witte omlijning).

Iemand enig idee ?

THX
 
In Paint Shop Pro gebruik ik daar een rechthoekige selectie met afgeronde hoeken voor - zie bijlage.
Ik weet echter niet of Photoshop die mogelijkheid heeft - lijkt me toch van wel.
Photoshop heeft in ieder geval wel Preset Shapes waar een afgeronde rechthoek bij zit.
Misschien kun je daar iets mee.

Guus.
 
Laatst bewerkt:
Photoshop heeft het inderdaad ook. Vergeet alleen niet dat het er beter uitziet bij een foto met hoge resolutie.
 

Bijlagen

  • round.gif
    round.gif
    16 KB · Weergaven: 52
Ligt het aan mij of aan één of andere instelling, maar bij de optie "rounded rectangle tool" kleurt die gewoon de achtergrond wit of gekleurd. :(
 
Misschien bedoel je dit:

Je kunt die foto ook uitknippen met de rechthoekige selectietool. De feather stel je in op bijv. 10 of 15.

posts_images\ps_01.jpg


Dan maak je er een "workpath" van. (Rechtsklik in de selectie die je zojuist hebt gemaakt.

posts_images\ps_02.jpg


Van dat workpath maak je weer een selectie. Ga naar de "paths"tab en rRechtsklik op het path.

posts_images\ps_03.jpg


De feather stel je nu in op 0 pixels.

posts_images\ps_04.jpg


Rechtsklik in de selectie en kies voor bijv. "Layer via cut". Er wordt een nieuwe layer gemaakt.

posts_images\ps_05.jpg


Nu is het zaak de onderste layer (Background) te verwijderen.....

posts_images\ps_06.jpg


..... een nieuwe layer aan te maken. (Let op de volgorde van de layers)

posts_images\ps_07.jpg


En voorzie deze van een kleurtje.

posts_images\ps_08.jpg




Het klinkt allemaal wat omslachtig. Misschien fietst er zometeen nog iemand voorbij die vind dat het veel sneller kan maar zo doe ik het meestal en het werkt goed. Maar als je het gedeelte vanaf "Make path" overslaat krijg je zoiets als het volgende plaatje waarin de randen duidelijk wolliger zijn dan het plaatje hierboven.

posts_images\ps_09.jpg
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan