geluid loopt niet synchroon

Status
Niet open voor verdere reacties.

martin van de mortel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 nov 2000
Berichten
2.032
Ik merk dat het geluid van de avi's die ik de laatste tijd download asynchroon gaat lopen.

Dat doen ze met Windows mediaplayer, the core mediaplayer en bsplayer, dus het ligt niet aan de player.
De films zelf moeten wel goed zijn volgens het forum.

Als ik met het schuifje de film een stuk op ga schuiven dan loopt op dat moment het geluid weer wel synchroon maar gaat vanaf dat punt dus weer uit elkaar schuiven.

Nog iets vreemds: Films die een tijdje geleden heb binnen gehaald hebben dit probleem niet. Het gaat alleen om films van de laatste 6-8 weken.

De computer is dezelfde als een jaar geleden.

Ik gebruik bittorent azareus om te downloaden en winrar om de rars om te zetten. Azareus is de laatste versie.

Iemand een idee wat te doen?

edit: Het lijkt erop dat de sample die bij de film zat het probleem ook niet heeft
 
Laatst bewerkt:
Beste martin van de mortel,

dit is geen leuk probleempje,,,, hmmm,
wat we wel aan kunnen doen is het volgende,,,,

DivFix v1.10

DivFix makes it possible to rebuild the missing index part of partially downloaded (incomplete) DivX movies so that it is possible to view them in Windows Media Player. Just remember to strip the index before you resume the download or the file will be completely corrupted and impossible to repair.


DivX AntiFreeze v0.4

DivX AntiFreeze is a small DivX codec addon, which once installed will avoid the permanent freezings that sometimes occur during playback of DivX movies in Windows Media Player. However, it does not fix the invalid frames in the clip. For more information about this type of error, see section 4.5 of the DivX FAQ.


DivFix v1.10 >>>>
http://download.divxmovies.com/DivFix110.zip

DivX AntiFreeze v0.4 >>>>
http://www.tac.ee/~prr/videoutils/DivXAF.0_4.zip

waar het ook aan zou kunnen liggen, valse Codecs,
en heel vaak zijn de gedownloade films met,
VirtualDUB, VirtualDubMOD en NanDUB gemaakt, deze toepassingen erbij installeren zou het probleem ook kunnen verhelpen, en gebruik ook het leuke Prog G-SPOT om te kijken als je voor elke type film de juiste codecs dus Video/Audio in je bezit hebt op je PC,,,,

GSpot v2.21 >>>>
http://download.divxmovies.com/gspot221.exe

wens je veel succes,,,,
 
hallo SickWithIt,

Bedankt voor de reactie.

Dat het geen leuk probleem is hangt ervan af of het opgelost kan worden. ;)

DivFix v1.10
Is niet van toepassing want de avi is niet incompleet. Index is volgens mij wel goed.

DivX AntiFreeze v0.4
Ook niet van toepassing want de avi loopt wel, alleen gaat het geluid niet net zo snel als de beelden.

GSpot v2.21
Ik had daar al naar gekeken en volgens dat proggie ware de gebruikte codec wel aanwezig op mijn systeem.
Ik nog eens even gekeken naar een aantal avi's van nu (die het niet meer doen) en van een tijd terug (die nog wel goed lopen)

De laatste avi's met problemen.
227 kb/s (113/ch, stereo) VBR LAME3.90.È (war of the worlds)
140 kb/s (70/ch, stereo) VBR LAME3.92 (resident evil apocalypse)
130 kb/s (65/ch, stereo) VBR LAME3.96r¯ (The Ring Two)
142 kb/s (71/ch, stereo) VBR LAME3.93 (The punisher)
127 kb/s (63/ch, stereo) VBR LAME3.96r¯(team America)

De movies zonder de problemen
320 kb/s (6 ch) CBR (constatine)
320 kb/s (5 ch) CBR (robots)
192 kb/s (96/ch, stereo) CBR (kingdom of heaven)


Daar wordt dus iets duidelijk !!!.
En wat ik nu ook zie is dat de film Team America het niet meer doet terwijl ik deze in april gezien heb en toen was er nog niets aan de hand.

Conlcusie:
Mijn systeem heeft problemen met de codec VBR LAME

Nu nog de oplossing.
 
weer een stapje verder.

Heb de film overgezet op mijn labtop en daar is er helemaal geen probleem.

Dus het zit in dit systeem.
Heb vanalles en nog wat weggegooid en opnieuw geinstalleerd alleen....het goede nog niet.

Wie heeft er een tip?

grt.

Martin
 
Probleem opgelost !!!!!

Via een tip van Tazman...met dank aan zijn site :thumb:


Ace codec pack is een kompleet pack dat zelf ook eerst de oude codec verwijderd.
Ik kreeg ze niet van mijn systeem af, dit proggie wel.
Daarna heeft het de nieuwe codec op mijn pc gezet samen met een player en nu loopt het wel mooi synchroon.

Joepie... kan ik eindelijk War of the Worlds gaan kijken :D
 
Beste Martin van de mortel,

ik ben heel erg blij voor je dat alles het weer doet :thumb: ,

nog bedankt voor de Tip, zal het in m'n achterhoofd houden,,,, (you never know) :D

bedankt :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan