IP adres van provider

Status
Niet open voor verdere reacties.

gertini

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2000
Berichten
156
Ik ga internet delen op twee computers. Nu heb ik op beide computers het IP-adres van mijn provider nodig. In alle voorbeelden die ik erover heb gelezen staat dat "elke volgende computer met één cijfer moet worden verhoogd".
Het IP adres van Wanadoo eindigt niet, zoals in de voorbeelden, met 1, maar met de volgende cijfers; "192.168.1.50". Betekend dit, dat de cliënt-
computer dan "192.168.1.51" moet zijn?
Ik vraag het hier maar even, want de' professionele helpdesk' (?) van Wanadoo geeft toch geen zinnig antwoord.

Alvast bedankt voor het antwoord.
gertini:8-0:
 
Hoe ga je internet delen? Je hebt nl niet het ipadres van je provider nodig.
 
Ik denk het wel. Mijn eerste client computer eindigt met 2, maar dat komt omdat er nog een router tussen zit (die met 1 begint) mijn 2e computer eindigt dus met een 3.:)

Joren 007
 
Geplaatst door gertini
Het IP adres van Wanadoo eindigt niet, zoals in de voorbeelden, met 1, maar met de volgende cijfers; "192.168.1.50". Betekend dit, dat de cliënt-
computer dan "192.168.1.51" moet zijn?

192.168.1.50 is niet het ip nummer van je provider maar van je netwerk (binnen je huis), je kan de andere 2 computers de nummers: 192.168.1.51 en 192.168.1.52 geven zonder problemen :)
 
Ga hier heen, doe een beveiliginscontrole, en dan zie je je een IP staan, die is dan (denk ik) van je provider.

Joren 007:)
 
Okay heren, ik kom er hiermee wel uit. 192.168.1.50 it is, and
192.168.1.51 it will be op de cliënt computer

Allen hartelijk dank!
gertini
 
Geplaatst door m@rio
Hoe ga je internet delen? Je hebt nl niet het ipadres van je provider nodig.

Ik ga mee met M@rio hoor... Je lokale IP staat los van je provider IP.

Mijn Provider IP:
212.129.186.xxx

Mijn interne IP's:
10.0.0.1
10.0.0.2
t/m 10.0.0.12

Zoals je ziet geen overeenkomsten..



Geplaatst door Joren 007
Ga hier heen, doe een beveiliginscontrole, en dan zie je je een IP staan, die is dan (denk ik) van je provider.

Joren 007:)
Is www.whatismyip.com niet handiger dan :confused:

 
Laatst bewerkt:
@gertini,

Je hoeft helemaal geen zorgen te maken over die local IP's en zeker niet over je global IP(van je provider)

Die local(private) IP's worden wel door DHCP voor jou geregeld, tenzij DHCP in je modem/router of modem aanstaat.

Wil je je global IP weten, klik dan hier.

Dennis.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan