digi camcorder verliest verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

calina

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 jul 2005
Berichten
3
Hallo,

Ik heb een Sony DCR HC 17E via een Firewire kaart geinstalleerd op mijn pc. De Firewire kaart leverde eerder problemen op, maar na wisselen van PCI slot, is deze goed geinstalleerd.
De eerste test was een klein filmpje van ca. 1 minuut. Deze werd prima door Moviemaker (OS is trouwens XP SP2) gekopieerd naar HD. Het volgende filmpje was zo'n 10 minuten lang. Na ca. 1 minuut (soms sneller) ziet de software de camera niet meer. Getest met Moviemaker, Pinnacle etc.
Weet iemand wat dat kan zijn? Kan ik ergens instellen dat de verbinding behouden moet blijven? Ik heb gezocht in de netwerkverbindingen waar de IEEE1394 verbinding staat, tevens in Apparaatbeheer waar de controller geinstalleerd is, maar kan daar niets vinden.
Mis ik ergens iets? Ik was al zo blij dat de Firewire werkte dankzij een tip van iemand hier, nu dit weer :-(
Sorry, ik ben helemaal nieuw in digi cams en aansluitingen op de pc. :eek: Ik heb gezocht maar deze vraag nog niet kunnen vinden, dus hopelijk post ik niet dubbel.

Groetjes,
Astrid
 
Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn HC19E, nu heb ik na veel zoeken vaak gelezen dat het aan de firewire kabel kan liggen :( schijnt dat sony camcorders nogal gevoelig zijn daarvoor.

Probleem is echter nog dat die kabels van sony zelf 40 euro kosten!!!! :mad: :mad: :mad:

En bovendien weet ik niet zeker of dat het daaraan ligt. Het zou ook al eens aan windows xp kunnen liggen, na SP2 is er bij mij heel veel uitgevallen, waaronder mijn PCTV vision die met SP1 nog prima werkte......... ik begin zo'n hekel aan windows xp te krijgen, ik denk dat ik de volgende keer een apple koop :(

Is er niemand meer met tips ???????
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan