Mp3 op dvd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rick_Klein

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2004
Berichten
397
Ik wil graag een hele dvd vol zetten met mp3'tjes.
Kan ik deze gewoon met een normale radio/cd speler afspelen die cd-r tjes afspeelt?
 
Nee op een radio/cd speler kun je geen dvd afspelen.

Op een gewoon cdschijfje zou het kunnen maar
je cd speler zal dan mp3 moeten ondersteunen.
Vaak lukt het wel op een dvd speler maar dan moet ook deze mp3 ondersteunen.
 
Laatst bewerkt:
Het is mij niet gelukt om een dvd met mp3 op de dvdspeler af te spelen, deze heb wel de ondersteuning van mp3.
 
Ik brand de mp3 dvd's als data en deze worden gewoon afgespeeld in mijn dvd speler.
Maar dat zal ongetwijfeld niet bij alle dvd spelers gaan.
 
klopt als een bus wat je zegt, maar er zijn enkele DVDspelesr bij die een beetje dol draaien als er ook maar een aandere file opstaat dan MP3, bijvoorbeeld een BMP-tje als cover van een cd ofzo.

Een wat oudere dvd-speler kan best wel mp3 afspelen, maar alleen de nummers die op een cdtje zijn gebrand, MP3-dvd kan niet elke dvd speler mee omgaan.
 
We dachten eigenlijk dat onze standalone DVD spelers die MP3-DVD net als een CD-r met MP3's gewoon zou afspelen. Bij een CD'r met MP3's zie je een menu wat door de DVD speler zelf gemaakt wordt. Daarin alle MP3's onder elkaar op een rijtje. Je kan er met de pijltjestoetsen van de afstandbediening doorheen scrollen en druk op enter speelt ie het betreffende nummer af.

Ik heb Nero 6.6.0.15. We hebben geprobeerd om een dataDVD te maken en om een MP3 DVD te maken. Finalize disk staat aangevinkt (dus geen multisessie). Beide bleken niet afspeelbaar in de standalone DVD speler, wel in de dvd-speler van de PC. "Nero Digital audiodisk" hebben we niet gedaan omdat alles dan weer omgezet moet naar MP4 en het lijkt mij dat dat de kwaliteit niet ten goede komt.
Ik heb op de nero sites een support_doc gevonden "CreateMP3-AudioDVD". Ik heb precies gedaan wat daarin staat.....

Wie o wie weet wat we verkeerd doen. We willen ze graag afspelen op onze standalone DVD speler en liefst vanaf DVD.
Is dit misschien een feature die je DVD-speler moet kunnen ondersteunen? MP3 afspelen kan wel maar dan vanaf CDr
 
9 van de 10 DVD spelers spelen geen mp3' tjes af Wel mp3's op een cd-rom. Ik heb het geprobeert met 7 verschillende dvd spelers bij Mediamarkt,niet één speelde hem af.
 
Bedankt, voor de oplossing.
 
Het al-oude MP3-dvd-probleem... jek... ik heb een goedkoop DVD-ding van Aldi en daar werkt het allemaal mee, terwijl duurdere toestellen het niet snappen...:D

Al eens naar dit gekeken? Dan lukt het wel, maar ik zou het eerst unlocken alvorens een DVD te branden, want de triallimitaties zijn niet van de poes... zou zonde zijn van je dvdtje...

James:)
 
Yep, Audio DVD Creator heb ik uitgetest.
Is ook geen oplossing want je kunt er maar 99 nummers op 1 DVD mee zetten. Tja dan kan je net zo goed een CD-r gebruiken en de DVD speler het menu laten maken. Stuk minder moeite en hetzelfde resultaat.
 
Don't shoot the pianist...:confused:

Tjah... verder is er nog niks aan te doen vrees ik...:(

James:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan