Pinnaclefilmpjes zijn niet te branden!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Biene

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2005
Berichten
9
Hallo,

kan iemand mij helpen met het volgende probleem:

ik heb al vele filmpjes met Windows movie maker gemaakt, en die brandde ik als een mooi dvdtje met het programma: click to dvd van Sony. Ging perfect. Nu heb ik sindskort pinnacle, en heb een NOG mooier filmpje gemaakt, maar die kan ik niet branden met dat brandprogramma. Althans: hij start gewoon met convirting van filmpje(s) enzo, maar blijft bij 6 van 6 hangen, en doet net alsof ie nog bezig is, maar computer vertoont geen activiteit meer, maar het plaatje beweegt wel gewoon door dat ie aangeeft dat ie convirt ofzo, geen foutmelding, maar ik heb 'm wel 6 a 7 uren zijn best laten doen, maar er gebeurt niks, dit klopt niet, wat zou het kunnen zijn?

Alvast heel erg bedankt!
Sabine (20 jr.)
 
Is het Pinnacle Studio waar je het over hebt?
Welke versie van Pinnacle studio gebruik je?
Is deze versie geregistreerd?
Hoe groot is het bestand wat hij moet "renderen"?(ik heb ooit een filmpje laten converteren, waar mijn redelijk snelle PC 10 uur mee bezig is geweest)
Hoeveel RAM geheugen zit er in je PC.
Welke besturingssysteem gebruik je?
Wat voor een processor zit er in je PC?
Ik weet het, een hoop vragen, maar dan kunnen we je veel beter helpen.

groeten,
Fonz
 
Het is studio version 9.
Hij is geregistreerd
Het zijn dan eens 3 filmpjes, die totaal 50 minuten zijn, 1 avifilmpje bij mij is rond de 3,5 gigabyte.... (althans zo geeft ie het aan) ik snap namelijk niet dat een dvdschijfje van 4,7 gigabyte meer er op kan zetten dan wanneer je eigenlijk die groottes bijelkaar optelt, maar ok, dat wil wel, heb ik eerder gedaan. Maar nu dus 2 filmpjes van Movie maker, en 1 filmpje die gemaakt is in pinnacle. Ik houd nog ongeveer 1/8 ofzo van de dvdruimte over geeft ie aan.
Jeetje, hoeveel Ram geheugen, ik weet niet hoe ik dat kan zien, maar het is een computer die aan alle eisen van tegenwoordig voldoet, en bezit dus vast ook genoeg ruimte! (wel slaat ie vaak tijdelijk bestanden op, maar wanneer het halverwege niet goed gaat met converteren ofzo, dan staan wel al die bestanden ergens, mijn geheugen van de D en C schijf worden daardoor wel minder, dat kan ik geloof ik gewoon verwijderen in de tijdelijke map van het programma zelf, toch?...(sorry voor de vele vragen!!!...)
besturingssysteem: Windows XP
Uhmm processor?.....

Kun je me nu helpen????
Ik hoop het!
Groetjes, Sabine!

(heb net dat ene filmpje via pinnacle zelf op SCHIJF gebrand, maar ja, dan kan ik niet een echt dvdmenuutje maken....zoals in Click to DVD, en ik kan per keer als 1 project maken, en niet meerdere filmpjes op een schijfje in pinnacle branden, om het schijfje vol te krijgen.....)
 
Probeer eens een heel kort Moviemakerfilmpje en een Pinnacle fimpje?
wanneer hij dar proces afmaakt is er wat software betreft geen probleem en zal je meer geduld moeten hebben.

Des te meer RAM geheugen enbijvoorbeeld een Pentium 4 2,8 Ghz. des te sneller dat proces verloopt, vandaar die vragen.
Het is een geregistereerde Pinnacle. Heb je ook alle updates gedwonload? Die worden niet voor niets uitgebracht. Wanneer je die download van de officiele site, even de anti-virus uitzetten, anders krijg je het niet goed binnen.

Fonz
 
Graag.
Wil je er gaag mee helpen.

Succes,
Fonz
 
Nou, ik heb 2 hele korte filmpjes avi. gemaakt, en ben net begonnen met dvd branden in click to dvd. 2 filmpjes, 1 in moviemaker, en 1 in pinnacle gemaakt.

Nu moest hij 3 converteren. Hij begint goed, wat al eens eerder goed ging in het begin, slaat 2 van 3 over, althans is niet te zien, gaat na de 1 van 3 direct door na 3 van 3, en loopt daar weer vast, computerlampje brandt niet, zogenaamd doet de computer wel wat, geeft click to dvd aan met een symbooltje dat de computer draait...maar er gebeurd verder niks...

het is mij een compleet raadsel!
Kan het ook aan een liedje liggen die ik er onder heb gezet, dat daar een fout inzit? Althans, hij klinkt zuiver en verder geen foutmelding in ofzo....
Het filmpje branden in pinnacle wil wel, kun je mij anders ook vertellen hoe ik dan een volledige dvd kan vullen, zonder 1 filmpje per keer in pinnacle te moeten branden, kan ik ze achterelkaar zetten?....

Op zich jammer, als click to dvd het niet doet, kun je mooie dvdmenuutjes meemaken.....

Groet!
 
Dus we zijn erachter dat dat 'click to DVD'de boosdoener is.
Pinnacle is helemaal geupdate?
Dan zal je even de manual van Pinnacle moeten doornemen, heb het even niet bij de hand hier, maar het is een makkelijk programma.

Succes,
Fonz
 
ja, klopt, wel raar he, ach stomme sony ook... die sonicstage die op de pc standaard zit om je audiobestanden mee te beluisteren klopt ook van geen kant, ook altijd foutmeldingen of vastlopen ofzo, nou ja.....gelukkig kan ik nog wel blijven branden, want pinnacle is echt een machtig programma!!

Ik zal het inderdaad even uitzoeken hoe ik een dvd kan volmaken in pinnacle..
bedankt voor de wijze raad :D
 
Tja, het is natuurlijk ook bijna niet te doen om als mega bedrijf Sony, alles voor elkaar te hebben.
Maar volgens mij kun je, wanneer Pinnacle helemaal ge-update is, ook prima menuutjes maken voor je DVD, of vergis ik me nou?
 
ik zal er even goed maar moeten kijken, ik ben ondertussen ook bezig mijn verhuisspullen in te ruimen, haha, dus ik kijk later even verder :D
 
Hé, alles op z'n tijd.
Prioriteietn stellen is belangrijk.
Ik hoor wel hoe het is afgelopen.

Succes en groeten,
Fonz
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan