Handleiding PhotoShop CS2

Status
Niet open voor verdere reacties.

James007

Meubilair
Lid geworden
7 jan 2005
Berichten
5.794
Hoi,

Wie kent er een goede online handleiding voor photoshop CS2?

Er zitten gewoon zoveel mogelijkheden in het programma dat ik door het bos de bomen niet meer zie...:(

Normaal zou je zeggen... google eens deftig, maar het is gewoon dat ik geen degelijke handleiding vind.

Ik ben NIET opzoek naar iemand die zelf een handleiding photoshop heeft geschreven op een namiddag met 3 foto's en wat uitleg... dat kom ik genoeg tegen... hier een stukje... daar een stukje... allemaal maar grepen uit het gamma.

Ik zoek een degelijke handleiding die me vanaf het begin tot het einde de functies van PhotoShop laat zien. Of bestaat zoiets niet online? Engels is geen probleem.

James:)
 
Geplaatst door James007
Er zitten gewoon zoveel mogelijkheden in het programma dat ik door het bos de bomen niet meer zie...:(
Dat zelfde probleem had ik toen ik met Paint Shop Pro begon. :)
Ik heb toen eerst eens een paar boeken doorgenomen, maar dat was ook niet ideaal - die boeken leggen je wel een heleboel uit over allerlei gereedschappen en dergelijke, maar het praktische gedeelte komt vaak niet verder dan wat voorbeelden van fotobewerking en basis-tekentechnieken.
Ik heb het meest geleerd door tutorials op internet te volgen.
Door die tutorials stap-voor-stap uit te voeren leer je het meest.
En spelenderwijs leer je zo ook de verschillende technieken te combineren.
Voorbeeld: in een tutorial leer je hoe je een kristallen bol tekent.
In een volgende tutorial leer je hoe je een afbeelding kunt vervormen.
Op de technieken die je in die twee tutorials leert kun je weer voortborduren.
Zo kun je door de technieken uit tutorial één en twee te combineren een horlogeglas of een glazen schaal tekenen.
Tutorials voor Photoshop zijn er genoeg. Zowel in het Engels als in het Nederlands.

Guus.
 
@tipie: Die site heeft mooie info, maar een echte k*tlay-out...:(
Als je het onderdeel cursus aanklikt zie je de eigenlijke cursus niet meer...:(

Heb ff naar hen gemailed dat ze dat moeten aanpassen... tzou zonde zijn van de info...

Maar heel erg bedankt:thumb:
(staan ook leuke linkjes op de link-pagina;))

@Guus: Jij bleef lang weg:p. Dat is ook wat ik bedoel maar met niet die Google links, dat kon ik ook wel.:confused:

James:)
 
Geplaatst door James007
maar met niet die Google links, dat kon ik ook wel
Volg dan maar eens een paar van de tutorials die je op deze pagina vindt.
Let ook even op het prachtige interface-element bovenaan de pagina - als je al die tutorials hebt gevolgd kun je dat soort dingen ook maken. :)
(De interface voor hun nieuwe webchat ziet er trouwens ook erg mooi uit.)

Guus.
 
Ja!! Die zijn mooi, en het is er héél mooi uitgelegd... het is dat soort dingen dat ik moet hebben.. nogmaals bedankt:thumb:

James:)
 
Geplaatst door James007
het is er héél mooi uitgelegd... het is dat soort dingen dat ik moet hebben
Beetje Google-en en je vindt er tientallen. :)
Succes. :thumb:

Guus.
 
Een programma dat meer als €1000,- kost is niet in een boek uit te leggen. De mogelijkheden zijn behalve dat er veel zijn, ook nog eens per stuk zeer uitgebreid.
Na jaren kom ik steeds nog interessante tools en technieken tegen.

Veel tutorials volgen, maar belangrijker is er mee blijven werken, want anders raak je veel handigheidjes kwijt.

Wat ook het leren omgaan met photoshop helpt zijn de cursussen van Total Training en van Lynda.com
 
Cursussen van $200:( .

Maar ik vond wel dit:
lynda_movies.gif

http://www.lynda.com

James:)
 
Laatst bewerkt:
Heb er ook net een paar zitten bekijken.
Als je die ALLEMAAL gevolgd hebt is er niets meer dat je niet kunt in Photoshop. :)

Guus.
 
Geplaatst door Guus abc
(Je links werken helaas niet.:()
Al zevenhonderd keer aangepast, maar het doet niks:(

En de rest van die tutorials is niet beschikbaar on-line, daar moet je de cursus voor kopen..:rolleyes:

James:)
 
Tja, als je dure software aanschaft, dan kun je verwachten dat de tutorials ook duur zijn :D
 
Was ik juist al mijn spaarcentjes kwijt op dat stukje software...:D

Bedankt voor de linkjes Miem:thumb:
Die video'tjes hebben me laten zien hoe je echt met Photoshop werkt en deze naar jouw interesse configureert.

James:)
 
People!!! Mijn eerste knopje!

gel_intro3.png


Schoan he...:love: :love:

James:)
 
Laatst bewerkt:
Het ziet er netjes uit James:thumb:, alleen jammer dat het niet echt mijn stijl is:(. Maarja dat kan jij niet weten:)

Ga zo door:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan