digitale videocamera naar dvd schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

jemar

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2004
Berichten
18
wie weet hoe ik de beelden van mijn digitalevideo camera kan branden op een dvdtje?
 
Voor zover ik weet is er geen mogelijkheid om dit rechtstreeks te doen. je zult (volgens mij) eerst de beelden op je pc moeten zetten. Capturen heet dat. Ik werk zelf al jaren met adobe primiere maar dat kun je "legaal" niet ergens ff downloaden. Ik dacht dat je met virtualdubb dit wel kon. Meestal worden de beelden als ze op je pc staan ook nog bewerkt ( tekstje erbij..muziekje erbij) Daarna kun je met bv Nero de hele handel op DVD zetten.
Moet lukken http://virtualdub.sourceforge.net/
 
DVD maken... Ik denk dat je meer succes hebt in de sectie DVD maken/rippen/editten. Ik verplaats je vraag naar die sectie.
 
dvd film met studio 8 of 9

Ik weet niet of je er inmiddels al uit ben maar het is niet zo moeilijk met bv studio 8 of 9.
Hiermee kan je de film op je computer zetten en daarna bewerken.
Maar als je hiermee klaar ben moet je even goed opletten
Dan moet je het volgende doen als je klaar bent met de film ga je naar Film maken vervolgens ga je naar de instellingen en laat je het programma niet direct naar de brander gaan maar naar de harddisk dit is de 2de instelling disk image maken
dan op oke klikken en via het gele mapje vertellen waar je de film wilt hebben.
Vervolgens laat je de computer zijn werk doen.
Als het klaar is zoek je de map video_ts op in de map die jij als voorkeur had. Let op dit is even zoeken.
Vervolgens verwijder je de bestanden Ancor en Volume
Deze mogen NIET op de DVD komen te staan waarom weet ik ook niet maar het werkt niet als je ze laat staan.
Vervolgens ga je met Nero naar branden DVD en klik op DVD Video en je ziet nu de mappen Video_ts en Audio_ts
Audio_ts laat je staan en doe je niets mee
Klik in de meest linkse map op video_ts en je ziet de 2de map van links nu helemaal leeg
Zoek via de rechtermappen je videobestanden en sleep deze allemaal naar naar die lege map aan de linkerkant en vervolgens klik je op branden.
Als ik het nu goed uitgelegd heb en het branden is klaar kan jij met veel plezier naar je film gaan zitten kijken.

Nog 1 opmerking om niet te vergeten als je werkt met Norton Systemworks kan je het wel vergeten en krijg je steeds foutmeldingen als je met Studio 8 of 9 bezig ben dus deze moet je eraf halen en een ander programma voor terugzetten.
Als anti virus programma bv Anti-Vir

Succes ermee
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan