Geen internet verbinding, maar wel contact met modem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Richardg

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2005
Berichten
33
Ik heb een draadloos netwerk, alle pc's kunnen via een Speedtouch 510i op internet.
Echter, vandaag kan ik met één PC niet meer op internet.

Als ik kijk met ipconfig /all, krijg ik netjes een ipadres, het juiste subnet mask, standaardgateway, DHCP server en DNS server staan netjes op 192.168.1.1, zoals het hoort.

Ook kan ik via die PC bij mijn Speedtouch modem komen.

Toch kan ik niet internetten, of met Outlook mijn post ophalen.

Wie kan mij helpen :(
 
Laatst bewerkt:
is een speedtouch niet als ip 10.0.0.138 iplv 192.168.1.1

Zien de andere pcees de nietwerkende pc ?
Heb je je kabels al verwisseld ?
Heb je je modem al even uit en weer aangezet?
Staat je firwal nog goed ?
 
Geplaatst door Richardg
Als ik kijk met ipconfig /all, krijg ik netjes een ipadres, het juiste subnet mask, standaardgateway, DHCP server en DNS server staan netjes op 192.168.1.1, zoals het hoort.
Je kunt beter het algehele resultaat van dat ipconfig / all commando hier plaatsen en wel van beide pc's, met de duidelijke vermelding welke uitvoer bij welke pc hoort.

Dennis.
 
Wat inderaad vaak wil helpen is de boel even uitzetten en weer opnieuw opstarten. Klinkt te simpel voor woorden, is het ook, maar het werkt vaak.

Fonz
 
Ik krijg de tekst niet geplaatst, ik probeer het in een bijlage.

Groet Richard
 

Bijlagen

  • netwerkinstellingen.doc
    25 KB · Weergaven: 54
Prik deze pc eens in een andere poort.

Werkt de poort alleen niet dan kan je de dhcp server verruimen. vaak staat de LAN range ingesteld van x.x.x.1 tot x.x.x.14 Dit kan (hoe vreemd het ook lijkt) wat krap zijn. Maak er x.x.x.50 van, save en reboot het router en probeer nog es.
 
Ik heb 'm al verruimd tot 100.

Het is een draadloos systeem en het vreemd blijft, dat ik mijn modem kan benaderen, maar niet via dat modem kan internetten, terwijl mijn gateway wel goed ingesteld staat.

Kan ik ergens opnieuw mijn gateway invoeren misschien?

Richard
 
Ik weet ook niet precies waardoor het gekomen is dat met je pc nu niet meer kan worden geïnternet. Probeer maar anders dit even uit:


1) Rechtsklik op het pc-icoontje rechtsonder van je beeldscherm.(als dat niet zichtbaar is dan via Start/Verbinding maken/Alle verbindingen weergeven/Rechtsklik op de verbinding en verder gaan met punt 2)
2) Klik op Status
3) Klik op Draadloze netwerken
4) Klik op Geavanceerde instellingen wijzigen
5) Klik op het tabblad Draadloze netwerken

Zet een vinkje bij Draadloos netwerk automatisch configureren

6) Start je pc opnieuw op.

Dennis.
 
Dennis,

Dat vinkje staat reeds aan.

Ik heb ook al gepingt naar mijn gateway en eigen PC en daar krijg ik netjes een antwoord van terug.

Hoe krijg ik mijn verbinding nu zover dat deze via mijn modem loopt.

Ik snap er niets van, er zitten vier draadloze PC's in mijn netwerk en ik heb er nog nooit problemen mee gehad.

Richard
 
Doe het volgende:

1) Rechtsklik op het pc-icoontje rechtsonder van je beeldscherm.(als dat niet zichtbaar is dan via Start/Verbinding maken/Alle verbindingen weergeven/Rechtsklik op de verbinding en verder gaan met punt 2)
2) Klik op Status
3) Klik op Eigenschappen
4) Klik op Internet-Protocol(TCP/IP)
5) Klik op Eigenschappen
6) Klik op het tabbladGeavanceerd
7) Klik op het tabblad Wins
8) Klik op het bovenste cirkeltje(standaard)
9) Klik 2 maal op OK en 2 maal op Sluiten

In een dos-venster voer je achterenvolges de 2 commando's uit:
(om naar dos te gaan: Start/Uitvoeren/typ cmd en druk op Enter)

ipconfig /release

ipconfig /renew


Dennis.

PS. Desnoods even je pc herstarten.
 
De kaart stond al op wins standaard.

Maar het moet er wel mee te maken hebben, als ik wilde herstellen kreeg ik een foutmelding over wins.

Daarom had ik de kaart verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Nu raakt hij gegevens kwijt en krijg ik na x-tijd 0.0.0.0 en klik ik op herstellen heeft hij even alle instellingen weer.

Ik moet er mee stoppen voor vandaag, ik heb morgenvvroeg een begrafenis.

Ik ga er morgenavond weer mee verder.

Dennis, alvast bedankt voor je bemoeienis en ik hoop dat je me morgen verder wilt helpen , welterusten.

Richard:thumb:
 
Ik probeerde nog één opdracht, renew.

Daar viel mij op dat ik wel gegevns kreeg die ik ook met ipconfig /all kreeg. Het lijkt erop dat wanneer ik de eerste opdracht geef (release) dat hij alles kwijt raakt, kan dat??

Richard
 
Geplaatst door Richardg
Het lijkt erop dat wanneer ik de eerste opdracht geef (release) dat hij alles kwijt raakt, kan dat??

Richard
Dat is ook de bedoeling, maar met renew krijg je ze weer terug en zal in de meeste gevallen het internet weer gaan functioneren. Je ververst het als het ware.

Dennis.
 
Geplaatst door Richardg
Ik moet er mee stoppen voor vandaag, ik heb morgenvvroeg een begrafenis.
Wat erg. Mijn condoleances en oprechte medeleven.

En jij ook welterusten toegewenst.

Dennis.

PS. Geen dank hoor. Ik heb het probleem nog niet eens verholpen. (maar ik begrijp wat je bedoelt)
 
Hoop, dat ik morgen wel tijd heb om met het probleem verder te gaan. Ik doe mijn best.

Probeer morgen maar alvast het commando ipconfig /flushdns in te geven.

Dennis.
 
Toch nog even het commando ipconfig /flushdns gegeven. Helaas ook hierna geen verbinding :(

Het heeft toch iets met instellingen te maken ben ik bang. Als ik op herstellen klik bij mijn wireless symbooltje krijg ik een foutmelding (zie bijlage), deze krijg ik niet bij mijn laptop die werkt

Richard
 

Bijlagen

  • foutmelding verbinding herstellen.gif
    foutmelding verbinding herstellen.gif
    12,1 KB · Weergaven: 59
@Richardg, ik moet zo weg ben er vanavond(misschien heel laat) pas weer, sorry hoor.

Hoop dat anderen je verder kunnen helpen, maar anders, als het nog steeds niet gelukt is, zal ik wel verder gaan kijken.

Groetjes,

Dennis.
 
Het werkt nog steeds niet :evil: , maar ik heb wel wat anders gevonden.

Als ik nogmaals allerlei vergelijingen maak heb ik bij de niet werkende internet PC, geen primair DNS achtervoegsel, staan IP-routering en WIN-proxy uit (zie bijlage).

Kan ik deze op één of andere manier weer aanzetten?
Ik snap het niet want ik heb wel een IP adres etc. (zie bijlage).

Ik hoop dat iemand mij kan helpen??

Richard
 
Heel vervelend, maar ik kan geen bijlage meer plaatsen, ondanks dat deze maar 59 kb is.

Richard

???????toch wel?????:confused:
 

Bijlagen

  • geen ip.bmp
    58,7 KB · Weergaven: 68
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan