mpeg vs avi

Status
Niet open voor verdere reacties.

goldvinger

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 nov 2004
Berichten
2.120
wie kan mij uitleggen wat het verschil is tussen mpeg en avi.

ik download wel eens een film en maak hier dan een mpeg van zodat ik deze kan branden als een videocd.(ik heb geen dvd brander)
bijn dvd recorder kan namelijk videocd afspelen.

nou zie ik ook heel veel films die een avi bestand is.
kan je dit bestand ook branden als videocd of herkent de dvd speler een avi bestand zodat ik dit avi bestand gewoon op cd kan branden?
 
het verschil is de extentie, vind je ze niet mooi, ga dan in dos en typ rename file.avi file.mpeg

Wat verschillend kan zijn, zijn de codecs maar of die gebonden zijn aan de extenties weet ik niet
 
Geplaatst door arre
het verschil is de extentie, vind je ze niet mooi, ga dan in dos en typ rename file.avi file.mpeg
Dat is zever:mad:

Zou je ALSJEBLIEFT je bronnen willen controleren ipv onwaarheden te zeggen. Mpeg is een VOLLEDIG andere bestandsindeling dan .avi. Het feit dat er converters voor bestaan zou toch al een belletje moeten doen rinkelen he.
Bestandsextensies veranderen wil niet zeggen bestandsindelingen converteren.

@Goldvinger: Je .avi zal enkel afspelen als deze met een DivX-codec gecodeerd is EN je dvd-speler DivX ondersteund.
Anders niet. Gewone .avi bestaat namelijk ook en dat speelt dan waarschijnlijk weer NIET af op je DVD-speler.
Ook hier bestaan converters voor.

James:)
 
Laatst bewerkt:
Beste goldvinger,

wie kan mij uitleggen wat het verschil is tussen mpeg en avi

hier zal je je antwoord vinden op jouw 1ste vraag zie >quote >>>>>
http://www.filmrip.com/faq.php
en misschien wel meer,,,,

en de antwoord op je volgende vraag desbetreffend dat je een AVI bestand kan branden als een videoCD,,,,

is helaas niet mogelijk, tenzij je Home DVD Speler, de Codec DivX bevat, dan kan je het gewoon als een data CD branden, (700 MB) en het bekijken, maar aangezien je Home DVD Speler enkel wat je zelf zegt een VideoCD kan lezen, is dat onwaarschijnlijk, maar de DVD-ROM Drive op je PC zal het uiteraard wel kunnen afspelen,,,,
en hoe je een AVI Bestand op een 700MB CD zet, lees dan deze topic even >>>>
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=217211&highlight=sickwithit
en jij kiest uiteraard voor je CD-R(RW Drive) i.p.v.
DVD (R)RW

Wens je veel succes,,,,
 
Geplaatst door James007

Dat is zever:mad:

Zou je ALSJEBLIEFT je bronnen willen controleren ipv onwaarheden te zeggen. Mpeg is een VOLLEDIG andere bestandsindeling dan .avi.

Ik heb ook nooit beweerd dat de bestandsindeling anders is...
een MPEG file noemt men sneller een mpeg file omdat de extentie mpeg (of mpg of whatever) is dan omdat hij anders gecodeerd is. Scan jij al je txt files met een header-lezen om de mogelijke codecs ervan te ontdekken?

Enfin, ik zei dat ik niet wist ofdat die extenties eraan gebonden waren en blijkbaar is dat wel zo...

The end
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan