10.9 GB op een DVD branden met Nero!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Terrarabo

Inventaris
Lid geworden
5 okt 2001
Berichten
25.325
Hallo,

Ik ben lekker bezig met Nero en mijn DVD brander.
Nu heb ik met behulp van Nero Vision Express een film vanaf mijn digitale camera op mijn harde schijf gezet en dat ging makkelijk hoor.
Nu is deze film 10.9 GB. Kan ik deze film nu branden op een DVD van 4.7 GB. Oftewel wordt deze automatisch gecomprimeerd en welke functie binnen Nero gebruik ik daarvoor?


Thanks,
Raymond
 
als je de film al als dvd (dus als image ) op je schijf hebt staan kun je hem met dvd schrink comprimeren en meteen branden

volgens mij kun je de film met nero naar een image schrijven
 
hier dvd schrink (ik weet niet zeker of dit mag zo niet mij exuses )
 
Doe je zelf een plezier en doe het volgende:

Zorg dat het programma waar je je tape mee in de pc douwt de bestanden al voor je splitsen of gebruik dvdrebuilder: http://www.dvdrebuilder.com/ 10x beter dan shrink!!
 
ik heb die dvd rebuilder ook eens geprobeerd
mooi programma bedankt sarvo
 
Geplaatst door Sarvo
Doe je zelf een plezier en doe het volgende:

Zorg dat het programma waar je je tape mee in de pc douwt de bestanden al voor je splitsen of gebruik dvdrebuilder: http://www.dvdrebuilder.com/ 10x beter dan shrink!!


Ik ga eens kijken.
Ik gebruikte altijd Nero maar deze loopt nu constant vast bij wat ik ook maar doe....
Gek word ik ervan.
Brand dat programma ook?
 
Beste Raymond

Als jij een film hebt van 10 gig dan zal het wel DV kwaliteit zijn. (tenzij het een film is van 5 uur, maar dat zal wel niet)

DV kun je niet op een DVD branden, hooguit als data.

Je moet er eerst Mpeg van maken.

Zelf doe ik dat met Studio 9 van Pinnacle, maar er zijn demo versies van:
Intervideo DVDcreator en Ulead VideoStudio 9, waar het ook mee gaat.

Pinnacle en de genoemde demo's kunnen ook direct (ze zetten het dan om naar VOB, duurt net zo lang), naar DVD branden. Ook kunnen ze een VCD of SVCD branden dat gaat sneller (dat is weer een ander formaat).

Ik laat ze altijd eerst naar file renderen, omdat ik dan een bestand heb, waar ik later weer stukjes uit kan gebruiken.

En wil je het op schijf bewaren voor later, maak er dan DivX van. Een Mpeg van 2 gig wordt dan 400 MB.

Eric.

P.S. kijk eens op de pagina van Tazman, daar vind je uitleg.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb van mijn buurman nu de nieuwste Nero gekregen en die liep niet gelijk vast. Ik ben weggegaan aangezien het twee uur duurde om te converteren en te branden. Ik kijk vanavond of alles gelukt is.
Nero maakt van van die 10.9 GB overigens een DVD van ongeveer 3 GB!!
 
Ok

Dan is het een film van 1,5 uur in goede kwaliteit of 45 minuten in de hoogste kwaliteit.

Eric.

P.S. Wist niet dat nerovision ook DV kwaliteit kan renderen.
 
Ja, wist ik dus ook niet maar gewoon geprobeerd.
Vanavond thuis ff kijken of het gelukt is........
Nu eerst even een schadeformulier verder invullen.....zat op een auto:(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan