Photoshop: uitfaden links en rechts

Status
Niet open voor verdere reacties.

James007

Meubilair
Lid geworden
7 jan 2005
Berichten
5.794
Hoi,

Mijn eerste photoshop-probleem is opgedoken.
Ik ben nog een dummie-photoshop-user, dus tjah...

Ik zou graag een blauwe rechthoek maken, die lang links en rechts overgaat in wit. Hoe doe ik dat?

Ik kan in photoshop wel de "gradient" tool vinden, maar het enige wat ik daarmee bereik is dat hij overgaat van blauw naar wit, maar met blauw helemaal links en wit helemaal rechts...:( terwijl ik blauw in het midden wil, en meer en meer wit naar links en rechts toe...

Wie kan me helpen?

James:)
 
Bedoel je het volgende:

attachment.php

De kleuren kloppen niet. Dit is fout gegaan bij de screenshot.

Dit doe je met de gradient tool. Dan heb je bovenaan de werkbalk. Daarmee moet het lukken.

Succes:)
 

Bijlagen

  • overgang.png
    overgang.png
    16,1 KB · Weergaven: 282
Daarmee zit ik al een half uur te kullen... ik weet dat het zo moet, maar het lukt niet...:(

Ondertussen heb ik het al wel gevonden onderaan.
photoshop_gradient.jpg


Dan hoef je niet met dat lijntje te liggen klooien om precies aan te geven waar het moet. Hier zet ie em standaard in het midden.

James:)

[edit]Vergeten screenshotprog in gif te zetten, stond nog in lelijke brokkelige jpg, jek [/edit]
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door James007
Daarmee zit ik al een half uur te kullen... ik weet dat het zo moet, maar het lukt niet...:(
Wat lukt er niet aan. Je kiest het midden houd de muis ingedrukt en gaat naar de zijkant. Daar laat je de muis los en klaar. Wel van te voren even de kleuren kiezen.
 
als ik in het midden klikte, en ik ging zo naar 1 v/d buitenkanten links of rechts, dan kwam het meest blauwe gedeelte nooit echt in het midden. Maar dit is ondertussen dus opgelost door hetgene wat je in mijn vorig bericht ziet.

Bedankt voor je hulp rve:)

[topic solved]

James:)
 
Geplaatst door James007
als ik in het midden klikte, en ik ging zo naar 1 v/d buitenkanten links of rechts, dan kwam het meest blauwe gedeelte nooit echt in het midden.
Zo moeilijk is het toch niet om het midden te kiezen:confused::p
Bij een grote afbeelding kan je bij info kijken (view->info). Dan zie je rechtsbovenin een schermpje. Dan kan je helemaal naar rechts toe en kijken hoever je zit. Dat deel je door twee en dan ga je op zoek naar het midden.

Maar jou manier is inderdaad makkelijker. Toch zie je kleine verschillen in een grote afbeelding niet echt. Bij een kleinere afbeelding is die van jou wel beter:thumb:

Ik moet er wel bij zeggen dat ik graag moeilijk doe:p

Maarja het probleem is opgelost en graag gedaan:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan