video camera naar DVD schijfje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gil5150

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2005
Berichten
8
Hallo allemaal,

Ik zit ( alweer) :) met een klein probleem.Ik heb een video camera en heb laats wat filmpjes gemaakt van de kinderen , nu wil ik het op een dvd branden.
Het probleem is , ik heb Windows moviemaker gebruikt , Pinnacle studio 9 etc etc
iedre keer neemt deze software het filmpje op , maar als ik wil branden , dan kan ik alleen kiezen uit CD-R.
Ik kan geen DVD kiezen.
Maak ik hier toch een data van dan leest hij hem niet op mijn gewone (huiskamer) DVD
Hij zet alles om in een bepaalde bestand die geen .VOB of andere DVD formaten is. dus kan ik hem niet zien op mijn dvd speler..
Wie o wie kan mij helpen ??
 
ten eerste is je brander wel geschikt voor dvd te branden want als het alleen een cd brander is kan je dvd's proberen te branden tot je een ons weegt. ten tweede de enige manier om een cd op een gewone dvd speler te kunnen bekijken is er een video disk van te maken. een gewone data cd branden zal niet werken.
 
Hij is wel geschikt

IK heb een ASUS DVD burner die o.a ook Double layer DVD opneemt.
Hier ligt het probleem dus niet.
Het gaat meer erom dat iedere keer als ik iets heb opgenomen en ik er een DVD R in stop vraagt deze om een CD-R
Ik vind dit erg vreemd , ik probeerde net weer op te nemen , dan neemt hij wel op maar als ik op mijn DVD kijk staat er wel iets op , hij heeft gebrand , maar er verschijnt niks op zowel mijn PC als mij gewone DVD
 
kijk eens of er een firmware upgrade voor je dvd speler beschikbaar is
test een verschillende types uit ,dvd's en cd's
kijk eens of dma aanstaat
test de dvd brander eens uit op een andere pc.
probeer eens meerdere brand programmatjes
doe eens een her instalatie van windows.


Blijft alles negatief en zonder resultaat? grote kans dat je dvd brander zijn beste tijd heeft gehad.
 
hallo Gil,

de dvd die je gebruikt om te branden,is dat ook een dvd-r of is het dvd+r,en misscchien kan je dvd alleen dvd-r opnemen.

minet
 
Als je op het 'tabblad' maak film in Pinaccle geklikt hebt, kies in het volgende scherm voor cd/dvd, dan ga je naar de knop instelligen, tabblad maak cd/dvd en kiest daar in de linker bovenhoek voor 'DVD' ik kies daaronder ook nog voor 'rechtstreeks naar DVD branden' dat werkt prima.

p.s. standaard staat de instelling op cd :confused:
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan