Raid Controler

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wilie wortel

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2005
Berichten
431
Hallo mensen,

Heb het volgende probleem.

Ik heb een nieuwe moederboard wat sata schijven ondersteund, maar ik heb geen sata schijven er in zitten wel 2 ide schijven in de pc zitte.

Ik heb windows xp pro. gesintalleerd op 1 ide hardisk,
maar als ik dan in windows kijk bij apparaatbeheer staat bij de raid een geel uitroepteken dus daar instaleer ik van de cd van het moederboard de drivers voor dan start de pc om met een vraag of ik een driver diskette wil maken voor de sata harde schijven kan ik kiesen tussen y n en het makt niet uit welke ik kies want ik kom niet meer in windows ik krijg alleen telkens dat schermpje voor die driver dikette te maken verde kom ik niet meer.

wie kan mij helpen ???
 
kijk eens in de handleiding van je moederbord waar je een bios reset kan doen. als je dit doet zal je computer weer alle hardware opnieuw gaan zoeken. de instelling voor raid moet dan als het goed is weer ongedaan zijn. heb je niet echt een idee hoe dit werkt of hoe dit te doen? neem kontakt op met de leverancier van de computer en vraag aan die mensen hoe je een raid config ongedaan kan maken.
 
daar kom ik wel uit maar ik kom nu wel in windows door als ik d epc aan zetten door op F11 te drukken en dan kiezen voor hardisk opstart en dan kom ik zo weer in windows maar het rare is dat moet ik nu altijd doen als ik de pc aanzetten
 
toevallig niet nog een cd-rom of floppy drive in je cd-rom station of floppy drive zitten ?
 
denk ik toch dat een bios reset het beste is, volgens mij staat er iets nu niet meer helemaal lekker in de bios.
doe dit echter alleen als je zeker weet wat je doet of met iemand samen die weet hoe dat moet.
 
het probleem is al verholpen ik heb iets moeten veraderen van de controler in de bios en nu start windows gewoon door maar toch bedank voor je hulp
 
dankje wel en toch bendakt voor je reactie nu kan ik weer verder met alles te instaleren
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan