1 mp3 bestand verschillende mappen

Status
Niet open voor verdere reacties.

hedje

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2002
Berichten
61
hoi,

ik hoop dat ik mijn vraag duidelijk kan stellen.
ik heb op mijn computer heel veel mp3 staan in heel veel verschillende mappen.
Dus als we als voorbeeld U2 - Gloria nemen staat dit misschien wel een keer of 3 op mijne computer in verschillende mappen. al deze mappen hebben betrekking op iets of met iets.
Nu is mijn vraag kan ik èèn mp3 bestand gebruiken en deze plaatsen in verschillende mappen in mijn verkenner. Of zijn hier hele goede programma's voor.
Ik hoop dat je mijn vraag verstaat want op deze manier kan ik veel plaats op mijn harde schijven besparen.

alvast bedankt
 
Als je drie dezelfde mp3's in drie verschillende mappen hebt staan, kun je er twee verwijderen.
Wil je vanuit de mappen waaruit ze verwijderd zijn zo'n mp3 starten, dan maak je daar een snelkoppeling naar die ene overgebleven mp3.

Guus.
 
Geplaatst door hedje
Nu is mijn vraag kan ik èèn mp3 bestand gebruiken en deze plaatsen in verschillende mappen in mijn verkenner.
Ik begrijp niet goed waarom je dit wilt doen. :confused:
Ik zou zorgen dat ik van elk mp3-bestand één exemplaar overhield en al die mp3's in één map verzamelen - desnoods in meerdere mappen IN een map, aangezien het af te raden is meer dan 256 bestanden in één map op te slaan.
Vervolgens kun je al die bestanden ordenen in een mediaplayer.

Guus.
 
Voor de duidelijkheid, je wil 1 bestand dat op 3 verschillende plaatsen toegankelijk is? (dus ook maar de ruimte inneemt van 1 bestand he?)

Dan zal je in 1 v/d mappen met het origineel moeten werken en zoals Guus zegt in de anderen met een linkje...

Ik volg dit topic op, ik weet absoluut niet waar je heen wil... maar begrijp ik ut nu goed zoals ik het omschreef?

James:)
 
Dan kunnen enkel snelkoppelingen je nog helpen.:)
Weetje hoe je die maakt?

James:)
 
misschien een kleine uitleg over deze snelkoppelingen zou me wel kunnen voorthelpen.
Maar bestaan er ggen programma's om zoiets te doen.
 
Okido, als je mp3 in 3 mappen staat, haal je deze in 2 van de 3 mappen weg. Dan ga je in 1 van de mappen staan, waar je hem juist uit verwijderd hebt. Je klikt met rechts op een leeg stukje... je neemt NIEUW, dan SNELKOPPELING en je wijst het originele mp3-bestand aan (dat dus in de map staat waar je het hebt laten staan). Dit doe je zo voor alle mp3tjes die je wil ordenen. Dan neem je alle snelkoppelingen, je duwt op control, je houdt control vast en je duwt op C. Dan ga je naar de andere map waar ook nog snelkoppelingen in moeten. En je duwt op control, je houdt control vast en je duwt op V.

Of guus moest een beter plan hebben?

James:)
 
Geplaatst door James007
Of guus moest een beter plan hebben?
Nee, dat heeft Guus niet. :)
Guus begrijpt alleen niet waarom de vraagsteller vanuit allerlei mappen mp3's wil starten.
Als Guus een muziekje wil horen - ongeacht in welke map hij op dat moment zit - start hij zijn mediaplayer, waarin hij al zijn muziek middels afspeellijsten heeft geordend.

Guus.
 
Ja Hedje, het is absoluut niet logisch wat je wil. Maar als je het ECHT zó wil is dat wel de enige oplossing.

James:)
 
kan ik ergends uitleg vinden hoe ik deze afspeellijsten maak in windows mediaplayer.
liefst in het nederlands aub

en alvast bedankt voor jllie hulp
 
Dat gaat heel eenvoudig.
In de Mediabibliotheek kies je Alle muziek.
In de lijst met titels selecteer je alle titels die je in één afspeellijst wilt zetten.
Dat hoeft niet in één keer - je kunt later altijd titels aan een afspeellijst toevoegen.
Klik met je rechter muisknop op de selectie en kies Toevoegen aan afspeellijst.
Er verschijnt een nieuw venster.
Klik op Nieuw, geef de afspeellijst een naam en klik op OK.
In het verkennergedeelte van de player is hij nu te vinden onder Mijn afspeellijsten.
Binnen de afspeellijst kun je de nummers ordenen met de pijltjesknoppen bovenaan het venster.

Guus.
 
Laatst bewerkt:
Of je werkt met snelkoppelingen OF met playlists zoals eerder aangegeven.

Het is echt verspilling van je ruimte als je de bestanden drie keer opslaat. Ik heb ook sommige bestanden 2 of 3 keer op mijn PC; dat is per ongeluk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan