Wat is een universele codec?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Systemizer X100

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 mei 2003
Berichten
1.636
Ik heb een filmpje gemaakt, die op elke pc gedraait moet kunnen worden. De uncompressed AVI is 11mb groot, wat eigelijk iets te groot is. Als ik het codeer met Xvid, wordt het wel lekker klein (slechts 251kb), maar er zijn mensen die deze codec niet hebben, en dus het filmpje niet af kunnen spelen.
Ik kan wel een link geven naar de codec, maar is er misschien een codec die standaard al op een Windows computer, zodat niemand problemen zal hebben met het filmpje?
 
Moet tie ook voor Mac's geschikt zijn, zoniet zou je de Microsoft Windows Media Video 9 kunnen proberen, deze zou ieder met een beetje up to date media speler moeten hebben denk ik :rolleyes:
Hij verkleint het bestand redelijk en blijft ook nog redelijk mooi.
Je zou ook kunnen overwegen om de movie om te zetten naar een Flash file, maar hier heb je weer apparte software voor nodig, en er zijn misschien nog mensen die geen flash geinstaleerd hebben :confused:
 
Hmm, nee, het hoeft niet op Macs afspeelbaar te zijn, het filmpje is een logo voor een spel dat ik aan het maken ben, en dat spel kan alleen op Windows computers gespeeld worden.

Is de Cinepak Codec universeel?
 
Ja die is wel vrij standaard, alleen niet zo mooi en niet zo klein.
Maare ik neem aan dat je het logo en filmpje zelf gemaakt hebt? kun je dan niet een GIF file maken of wordt dat te groot.
 
Met de wmv-codec 9 wordt ie nog 3x kleiner als jouw XviD-codec. Dus neem dat van Paintje maar.

Waarom kan ik raden welk programma je daarvoor gebruikt trouwens?:D

Ik gebruik WinAvi om hem naar wmv, te zetten, maar dat gratis programma van dezelfde maatschappij als jouw screenrecorder kan ook omzetten... gewoon invoegen en direct terug exporteren.

James:)
 
Het programma waar ik mee werk (Multimedia Fusion) importeerd gif animaties niet zo goed.
De Cinepak Codec ziet er toch wel beter uit dan gif :confused:
 
Geplaatst door James007
Met de wmv-codec 9 wordt ie nog 3x kleiner als jouw XviD-codec. Dus neem dat van Paintje maar.

Waarom kan ik raden welk programma je daarvoor gebruikt trouwens?:D

Ik gebruik WinAvi om hem naar wmv, te zetten, maar dat gratis programma van dezelfde maatschappij als jouw screenrecorder kan ook omzetten... gewoon invoegen en direct terug exporteren.

James:)

Hehe.
Multimedia Fusion kan niet met WMVs overweg :confused:
 
Ffdshow heb je nodig als codec.
Dit is nog freeware ook

http://www.free-codecs.com/download/FFDShow.htm

Quote van de site: FFDSHOW is a DirectShow decoding filter for decompressing DivX, XviD, WMV, MPEG-1 and MPEG-2 movies.

Dit is de enigste codec die ik geïnstalleerd heb op mijn PC's en kan vrijwel alles afspelen hiermee.

IS dit hetgene wat je zoekt?
 
Maar dan heeft toch niet iedereen die op zijn computer staan?

James:)
 
@TheDoctor:

Het is interessant, maar helaas niet wat ik zoek. :)
Ik zoek gewoon een codec die iedereen standaard al op iemands computer staat, zodat iedereen het gewoon af kan spelen, zonder dat ze iets hoeven te installeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan