video naar divx/avi

Status
Niet open voor verdere reacties.

rene1980

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2004
Berichten
121
Ik heb een vraagje.

Ik heb op het moment een stuk of 300 films op video staan en deze wil ik eigenlijk het liefst op dvd zetten.

Nu wil ik om ruimte te creeren divx bestanden maken eerst en deze op dvd plaatsen. Maar in hoeverre kan je vanaf video naar computer doen en dan divx maken? of is bijna niet te doen?

Wat heb je hier allemaal voor nodig en welke programma's dien ik te gebruiken?
 
Ja hoor dit is prima te doen en kan in 1 keer direct naar Divx, je moet alleen en redelijk snelle PC hebben met een redelijk snelle harde schijf ( min 7200 RPM )
Tevens heb je een video capture kaart nodig, deze zijn er in verschillende prijs klasses.
Neem je een wat duurdere met Hardware Mpeg encoding dan is het voordeel dat je geen last hebt van frame drops in het geval je niet zo'n snelle PC hebt.
Je kan er dan later nog voor kiezen om de mpeg om te zetten naar Divx om de bestanden wat kleiner te krijgen.
 
reactie

pc is redelijk snel, zeker snel genoeg voor dit dus dat is niet het probleem. Ik zal eens kijken of die video capture cart niet heel toevallig op mijn pc heb staan. En zo niet kan ik inderdaad weleens kijken wat de prijzen hiervan zijn.

Dan ben ik eindelijk van die gare videobanden af :p scheeld een hoop ruimte aangezien er op een dvd schijfje zo'n 3 a 4 films kunnen soms nog meer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan