HDTV met schokken

Status
Niet open voor verdere reacties.

volume

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2004
Berichten
63
ALs liefhebber van de superieure kwaliteit van HD beelden heb ik wat demo's gedownload (in 720p).
Als ik de films bekijk haperen ze regelmatig.
Hoe kan dit
Mijn configuratie zou moeten volstaan : AMD 64 3400+ met 1 gig geheugen en een RADEON 9200 met 128M.
Kan het aan de instellingen liggen ?
Ik probeer ze af te spelen met Windows Media en BSplayer : telkens hetzelfde probleem.


Als ik een test doe via MS (is mijn PC geschikt voor deze HD film) krijg ik het volgende resultaat :




This movie requires : AGP Fast Write Enabled : yours is disabled.

Ik ga kijken in de bios en daar staat de AGP Fast Write op enable
Wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn en hoe te verhelpen ?

Alvast bedankt voor de hulp
 
Installeer het programma G-spot, die kijkt of je alle juiste codecs hebt geinstalleerd.
Mocht dat zo zijn kunnen we dat doorstrepen.

Fonz
 
Het lijkt me dat als je niet de juiste codec hebt, de film helemaal niet wil afspelen. In dit geval hapert ie alleen.

Je zou in eerste instantie denken aan te weinig processorkracht. HDTV neemt nogal wat, maar een AMD64 zou voldoende moeten zijn...

Wat zie je bijvoorbeeld als je taakbeheer laat draaien tijdens het afspelen van de film? (Win XP -> ctrl+alt+del -> tabblad prestaties) Is de processor belasting 100%?
 
Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb wel de juiste codecs.
Als ik taakbeheer bekijk tijdens het afspelen dat zit die bijna aan 100 % (98 a 99).
Maar als ik op de HD van MS (http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/content_provider/film/ContentShowcase.aspx#sysreq) site ga kijken staat daar :
Minimum Configuration
(to play 720p video)

Windows XP
Windows Media Player 9 Series
2.4 GHz processor or equivalent
384 MB of RAM
64 MB video card
1024 x 768 screen resolution
16-bit sound card
Speakers

en daar zit ik dus ver boven.
 
Heb even met een vriend van mij contact opgenomen in de US.
Waar HD tv al redelijk vaak te ontvangen is.
Hij heeft daarvoor een hele andere TV moeten aanschaffen.
Z'n "oude" kon het ook wel ontvangen, maar deed geen recht aan de High Defenition standaard.
Misschien heeft het wel gewoon met je beeldscherm te maken, waarschijnlijk "trekt" die het gewoon niet.
't Is maar een suggestie.

Fonz
 
Bedankt voor de suggestie.
Mijn beeldscherm (BENQ FP931) zou normaal die resolutie moeten aankunnen.


Flachbildschirm - 19 " - Auflösung: 1280 x 1024 (SXGA) Pixel - Reaktionszeit 16 ms - Kontrastverhältnis 450:1 - Helligkeit: 200 cd/m²
 
Dan ligt het eerder aan de grafische kaart, ik kon ook geen HD beelden draaien met mijn radeon 9550. Ik heb eergisteren mij een nieuwe grafische kaart gekocht omwille van sommige games, met mijn nieuwe GeForce 6600 GT doet hij het prima.
 
Kijk eens op deze link:
http://www.tweakers.net/nieuws/38277

Hierin wordt o.a. duidelijk dat HD heel veel processorkracht vraagt. Bij de toekomstige videokaarten wordt ondersteuning voor HD aangebracht om de processor te ontlasten. Het kan dus wel kloppen dat je processor het net niet aan kan.

Misschien dat een nieuwere AMD processor (met SSE3) het wel net zou kunnen, maar dat zou gelijk een ander moederbord betekenen (3400 = s754, bijv. 3500 = s939)

Wil je toch persé HD video afspelen, dan zou je idd kunnen overwegen om een andere videokaart te kopen mét ondersteuning voor HD/H.264
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan