DVD schijf kan niet gelezen worden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elektron

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2004
Berichten
47
Ik weet niet of deze vraag hier goed staat maar ik stel hem maar.

Onze klas heeft een tijd gelden een afscheids musical gegeven aan de rest van de school. Een vader heeft dat toen op genomen met een video camera en heeft het als DVD op een DVD schijf gebrand en iedereen in de klas heeft er een gekregen. Maar toen ik hem wou bekijken en in de PC stopte(wij hebben geen DVD dingens voor bij de tv maar wel een in de pc) en hem wou openen gaf hij aan dat er geen schijf in zat. Ik heb toen nVidea DVD decoder geïnstalleerd en toch blef hij dezelfde fouten zeggen.
De DVD lezer is ingesteld in regio 1(heb ik hem in gezet om een andere DVD af te spelen en wil niet meer terug(nog drie resterende pogingen)) en we hebben Windows media player 10, CyberLink powerDVD 3.0(zat bij de DVD lezer en zoals al eerder vermeld nVidea DVD decoder 1.0.0.67. Weten jullie hoe je dit probleem op kan lossen?
Alvast bedankt.

EDIT: Ik heb net RealOne PLayer 6.0.11 gevonden.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij zou je de DVD speler weer op regio2 moeten zetten, hij speelt nu nl alleen maar dvd's af uit regio 1.

Of je moet de speler helemaal regiovrij maken, kan ook en dan kun je dus films uit alle regio's afspelen.
 
Als het draait om de regio zou je AnyDvd kunnen downloaden via Google.
Het kan ook zijn dat je dvd-speler alleen + of - accepteert.
 
We hebben nog drie andere DVD's thuis. Twee daarvan doen het, ook met deze regio instelling en de andere doet het nog steeds niet en is de oorzaak van de regio instelling.

Oja, ik ben even naar mijn oma geweest en heb mijn DVD meegenomen om hem te laten zien. Maar daar dee hij het ook niet. Mijn oom die toen toevallig op bezoek kwam. Heeft hem aan de praat gekregen. Mijn oma heeft dezelfde computer alleen een andere DVD lezer. Ik heb toen voordat hij het dee nog even het schijfje zelf bekeken. Ik zag dat hij bestandstypen had ongeveer als .vop of .bop of zoiets. Toen ik thuis een andere DVD bekeek(bestanden) zag ik dat die exenties had zoals .bup .ifo en .vob.
Kunnen jullie hier wat mee?
Oja, hij kan niet terug gezet worden naar regio 2 terwijl het nog 3 keer hoort te kunnen.
 
Vob, bup en ifo.
Klik eens op die ifo en kies voor afspelen.
Heb je al de min- of plusspeler gecontroleerd?
Regio: gebruik AnyDvd bij problemen. Dit programma maakt er van wat je wilt op dat moment. Bij de hand houden dus.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan