hi8 bandjes digitaliseren

Status
Niet open voor verdere reacties.

meulenhof

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2005
Berichten
49
Ik heb pinnacle moviebox USB(incl. pinnacle studio 9.4) aangeschaft om mijn analoge hi8 camera beelden te digitaliseren.

In de basis werkt alles perfect. Maar ik merk bij het resultaat dat de beelden wat schokkerig zijn. Wellicht dat ik instellingen moet aanpassen, maar het zijn zoveel instellingen dat ik er wat duizelig van wordt.

(Heb nu DVD kwaliteit, is hoogste, aangezet. Tevens MPEG2 compressie en720 bij 480)

Zou het overigens kunnen dat als ik uitvoer naar een schijf (CD of DVD) dat het schokken verdwijnt. P.S. ik moet de DVD writer nog halen en inbouwen.



Wie heeft er tips

(Intern geheugen en extern geheugen heb ik voldoende)
 
Hoi, ik werk al enige tijd met Studio.
Waar je voor moet zorgen is dat je alle updates van het programma download en installeert.
Je moet er voor zorgen dat op het moment dat je met Studio bezig bent, GEEN andere programaa's hebt draaien.
Ik ben in de tijd van 512 Mb RAM naar 1024 Mb RAM gegaan en dat geeft een veel soepeler verloop, dus geen schokken.
Controleer even of hij veel "verloren beelden" aangeeft, dat zou er op kunnen wijzen dat je PC het niet bij kan benen.
En dat alles op een PIV 2,6 Ghz.
Vergelijk dat even met je huidige configuratie.

Succes,
Fonz
 
kloksnelheid

kloksnelheid is 1,7 GHZ.

Zou dat het probleem zijn ?

Groet
 
Nee, die gaat dat echt wel voor je doen.
RAM geheugen is belangrijk.
Maar je zou even een proefje kunnen maken, zodra je je DVD recorder hebt.
Mocht dan blijken dat het beeld schokkerig blijft, kan je er altijd nog wat reepjes RAM bijzetten.
Alles ge-update?


Fonz
 
USB

Blijkt dat moviebox USB geen USB 2.0 ondersteund. Zou dat de reden kunnen zijn??
 
Proecessor en RAM is prima.
Trekt je videokaart het wel?
Daarom stelde ik al voor om eens een proefje te maken, misschien trekt je videokaart het niet. En laat 'ie wat schokkerig beeld zien, maar ik betwijfel of je je daar zorgen om hoeft te maken.
Vergeet niet dat wanneer Ctr Alt Del in toets je zal zien dat ie met die handeling al je processor cpaciteit gebruikt en het belangrijker vind om jou een goed eindproduct te geven dan ook nog een een leuk beeldje tegeven tijdens het proces.

Fonz
 
probleem opgelost

Probleem was dat ik zowel het programma al de videooutput op een schijf had staan.

Toen ik de output naar een andere schijf liet gaan was het schokken weg.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan