Video naar DVD

Status
Niet open voor verdere reacties.

jgpeters

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2002
Berichten
439
Wat heb ik nodig, ik heb een PC pentium 1,8 Ghz 160Gb harde schijf. Mijn videokaart is een Geforce 2MX 200.
Ik wil vanaf mijn videorecorder de films van de kinderen en kleinkinderen op DVD zetten. Op mijn videorecorder zit een scartkabel. Ook heb ik een DVD brander.
Met vr.gr Joop Peters
 
Heel toevallig heb ik vandaag voor mijzelf een handleiding gemaakt. Waar ik Pinnacle vermeld, moet je zelf de naam van jouw eigen tv-kaart lezen;

Video overzetten naar PC

(van VCR)


· Kleine scartconverter inpluggen in scart-aansluiting aan achterzijde VCR.
Schakelaar op de converter in de stand UITGAAND zetten.

· S-VHS kabel aansluiten op VCR via de scartconverter, andere zijde aansluiten
op de S-VHS ingang van de TV-kaart in de computer.

Stereokabel (tulpstekers) aansluiten aan de audio-aansluitingen van de VCR.
Indien de VCR niet beschikt over eigen audio-aansluitingen dan dienen de aansluitingen
op de scart-converter te worden gebruikt.

Andere kant van deze kabel door middel van verloopplug (2 tulpstekers naar 1 stereo-steker) inpluggen in LIJN-INGANG van geluidskaart.

· TV-KAART: Open Pinnacle PCTV, deze omschakelen naar S-Video

Start de videoband, nu moet de inhoud van de videoband weergegeven worden op
het computerscherm.

Maak eerst een stukje proefopname, door op de knop OPNAME te klikken.
Beëindig de proefopname en speel deze af. Pas, indien nodig, het niveau van audio in
Pinnacle PCTV aan. Hierna kan het opnemen beginnen.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

(Videocamera)

· De aansluitingen zijn in principe hetzelfde als bij VCR, alleen de S-VHS kabel wordt direct aangesloten aan de camera. Een scartblokje is hier dus niet nodig.

1-polige kabel aansluiten aan audioplug van de camera.
Andere kant van deze kabel inpluggen in LIJN-INGANG van geluidskaart.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

SUGGESTIES VOOR VERBETERING VAN DEZE HANDLEIDING ZIJN ALTIJD WELKOM.
 
Hey thanks wiempie, je handleiding was zeer handig. Ik heb alleen een probleem, mijn beeld is zwart wit. ik denk dat dit komt doordat ik geen kabel heb bij het gele gaatje zeg
maar
scartadapter.jpg



kan dit kloppen??
Zoja??, welk snoertje/kabeltje heb ik hiervoor nodig?

mvg
 
Kabeltje

Het beste is om de svhs-aansluiting te gebruiken. (SVHS-kabel aanschaffen) Daarbij nog een extra kabel voor het geluid, één kant tulpsteker voor aan de scart, andere kant mini-jackplug voor in de geluidskaart.
 
Ik heb een svhs kabel gekocht, een scart converter, een stereokabel, met witte en rode einden, en een verloopplug. Zoals ik al zij stond er niet in je handleiding welke kabel er in het gele gaatje moet, of heb ik misschien de verkeerde stereokabel gekocht? moest hij ook nog een geel einde hebben? Heb ik daar niet gewoon een gele tulp kabel voor nodig? zoja kan je die los in de winkel kopen?
 
kabels

Je gebruikt óf de SVHS kabel, óf die met de gele tulpstekers.

Je hebt dus twee opties. Als je SVHS gebruikt, dan daarnaast nog de audiokabel aansluiten. Anders heb je straks een stomme film. Lees de handleiding nog even goed door.
 
Js, dat is dus een beetje de grap, want bij mijn pinnacle heb ik geen handleiding gekregeen. Maar er is een ding dat ik niet snap. Moet ik dus bij de gele opening, waar "video" boven staat een audio kabel plaatsen? waarom geen video kabel ofzo, want die stereokabel, met witte en rode einden zitten toch al in de audio ingang. En het geluid doet het goed.
 
Beste meneer,

Ik ben begonnen als hobbyist om videobanden omzetten naar dvd.
Sinds dit jaar ben ik als professional begonnen met het overzetten van videobanden naar dvd.
De prijs die ik reken is 5,95 per band.

Meer informatie op *Knip*
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@svdmeulen:

Enkele postings van je aangepast. Wilt je stoppen met op deze manier reclame maken voor jezelf. Dit is niet toegestaan op Helpmij.nl
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan