Wat nodig voor PC-beeld op TV?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dickenannemiek

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2003
Berichten
611
Wat heb ik nodig om mijn mijn PC met videokaart met tv-out aan te sluiten op de televisie (of videorecorder). Ik wil dus graag het beeld van de PC op de televisie krijgen.

Videokaart: GeForce Ti 4200 met TV-out.

Tv-out op de kaart heeft 9 "gaatjes". Bij de kaart kreeg ik een verloopstekkertje met aan de ene kant een stekkertje met 4 pinnen en aan de andere kant een geel tulp-stekkertje.

Graag advies...

Alvast bedankt.

Groet, Dick
 
Dat veloopstukje is simpelweg een convertor van S-video naar composite. Om je tv aan te sluiten op je tv ga je naar een multimediazaak en koop je een kabel met aan de ene kant een manelijke composite (geel pinnetje) of s-video connector en aan de andere kan een scart aansluiting.

Veel succes.
 
Heb ik dan ook geluid wanneer ik gebruik maak van dat verloopstekkertje?

Mijn televisie heeft een ingang voor S-video.
Heb ik dan voor alleen beeld genoeg aan een S-videokabel met aan beide kanten een S-video-stekkertje?



Groet weer, Dick
 
Je grafische kaart stuurt alleen beeld door via de S-Video, voor geluid te hebben zal je dus nog een andere kabel moeten gebruiken, namelijk eentje van een mannelijk pinnetje (zoals je kan vinden aan pc-luidsprekers) naar een Rood en Wit pinnetje voor in de tv te pluggen.
 
Klopt,in mijn vorige bericht typ ik dat s-video kabel genoeg was voor audio en beeld maar voor audio heb je idd een extra kabel voor nodig.
Staat ook in het vorige bericht in de link trouwens.



jgeypen:thumb:vorige bericht is aangepast
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan