.AVI naar .MPG vraagstuk

Status
Niet open voor verdere reacties.

tcrms

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 jul 2005
Berichten
3
Hallo Mensen,

Ik weet dat er veel verschillende progjes zijn om speelfilms om te zetten van het ene formaat naar het andere.

Nu wil ik dat zelfde trucje uitvoeren met een aantal .AVI 's die ik op m'n PC heb staan. Ik wil ze gaan omzetten naar .MPG's om ze d.m.v. de DVD-speler te kunnen spelen in de huiskamer.

Nu vraag ik mij af:
- Is er kwaliteitsverlies qua beeld en/of geluid indien ik dit zo converteer?
- hoe lang duurt het uberhaupt om ca. 700 MB te converteren?
- Wat is hiervoor en geschikt programma in de jungle van progjes? en dat hoeft dan niet per sé freeware te zijn, ik wil er best voor naar de winkel.

Ik hoor graag.

BVD,
tcrms.
 
-ik merk weinig tot niets van kwaliteits verlies (ligt natuurlijk ook aan de kwaliteit van het orgineel)
-geen idee hoelang het zal duren, ik doe ongeveer 4 gb in een uur
-ik zweer bij TMPGenc
 
ik zet ook vaak avi om naar mpeg.
doe ik ook altijd met TMPGenc.
dit naar volle tevredenheid.
 
Beste tcrms,

Ik ben het helemaal met goldvinger en maestro12 eens, maar toch vind ik persoonlijk WinAVI de beste,,,,
download >>>> http://www.winavi.com/WinAVI_Video_Converter.exe

het is wel (ShareWare) dus als je het een perfecte programma vindt moet je het helaas wel kopen :rolleyes: ,,,,

en de interface is trouwens veel makkelijker dan die van TMPGEnc, als je het mij vraagt,

wens je veel succes,,,,
 
Met TMPGenc. duurt het converteren ongeveer even lang als de film zelf met een Pentium 4 2,0 Ghz processor. Dat zijn de tijden van een vriend. Ik doe het een stuk sneller met mijn AMD athlon 64 FX 2,7 Ghz. En kwaliteitsverlies is er nauwelijks als je een bitrate gebruikt van hoger dan 4000 kbit voor video en 128 kbit voor audio.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan