Opnemen LP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dingeman

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2000
Berichten
503
Hallo,

Als ik een platenspeler op versterker aansluit, dan rode en witte plug in pc plaats om op te nemen krijg ik als antwoord in Nero wave editor: Kan opname apparaat niet openen. Wat doe ik verkeerd?

m vr gr,

D. Schellings
 
Je moet je platendraaier aansluiten aan de versterker. Op elke versterker in er een uitgang "Rec Out" Die sluit je aan op de ingang van je soundcart "Line In" en zou het moeten lukken.
 
Hallo,

Raar, ik sluit speler op versterker aan in line in, dan rode en witte plug op line out en naar pc, maar niks..zelfde antwoord, kan opname aparaat niet openen.
 
Staat in je PC de line ingang van je soundcart niet gedempt? Of niet geconfigureerd?
 
Hallo,

Alles staat goed, aeen de microfoon staat uit, de rest alles aan.
Ik blijf het raar vinden want ik herinner mij in het verleden wel lp's opgenomen te hebben...
Doch nu lukt het niet. Ook heb ik het al via de laptop geprobeerd doch ook hier hetzelfde bericht.
Wel hoor ik de muziek over de luidsprekers van de pc maar opnemen, ho maar.
 
In wave editor, gekozen voor nieuw bestand ? bitrate ingesteld? Bij opties, je soundcard geselecteerd?
 
Dan weet ik het niet meer. Ik gebruik wave editor bijna wekelijks, wanneer vrienden naar een rommelmarkt zijn geweest, en daar nog een oudere LP konden kopen.

Misschien nog een mogelijkheid. De- installeer Nero even, en zet daarna er terug op.

Is natuurlijk moeilijk om van hieruit te oordelen wat er juist fout is.

Sorry
 
Lijkt mij raar da dan opbeide pc's hetzelfde euvel in Nero zit.
Maar inderdaad, op afstand is het moeilijk te beoordelen.
Ik ga in ieder geval Nero onieuw installeren.
Hartelijk bedankt voor de moeite die u genomen heeft o mij te woord te staan.
 
Geen dank. Daar zijn we hiervoor. Maar ik zou toch de "Help" even aanklikken en daar ook eens kijken. Misschien dat er toch, met de instellingen en aansluitingen toch nog iets mis is. :thumb:

Succes.
 
Heb je wel nagekeken via het luidsprekertje rechts onderaan of ook bij OPNAME (opties eigenshappen opnemen) daar de line in aangevinkt is. Het kan best zijn dan je je muziek wel hoort, maar niet geselecteerd hebt om deze op te nemen.

Succes.
 
heb je al eens geprobeerd een stukje op te nemen via bvb geluidsrecorder ? dan weet je in ieder geval dat de fout in het programma zit of er eventueel een hardwarefout is.
 
Via geluidsrecorder kan ik wel een stukje muziek opnemen. Daarom vind ik het allemaal zo raar.
 
Ik heb Nero van de pc verwijderd en opnieuw erop gezet. Dan lukt het wel om lp's op te nemen. Doch haal ik de updates van de firma op is het niet mogelijk om lp's op te nemen. Dan krijgik weer de bovengenoemde foutmelding, raar..
 
Ha, daar wringt het schoentje. Nu , dat weten wij dan ook alweer.
 
Tja, inderdaad, het lijkt dus aan de nieuwste update te liggen. Bij navraag blijken meerdere mensen hier last van te hebben.
Dus Nero:
HAAL DIE FOUT ERUIT!!!!!
 
LP opnemen: Hoe verder

En hoe nu verder.
Ik wil mijn LP's opnemen, maar blijf hangen in de genoemde fout.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan