van BMP naar JPG

Status
Niet open voor verdere reacties.

rodneypeugeot

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2003
Berichten
180
Hallo,

Ik heb honderder BMP foto's alleen dat is eigenlijk veelste groot. Ik zou ze eigenlijk best naar JPG willen hebben.. alleen ik gebruik photoshop en dan moet je ze 1 voor 1 op slaan als JPG .. en daar doe je echt uren over..

Weet iemand misschien hoe ik ze in 1 keer selecteer en gelijk naar JPG opsla?? Bestaat er een programma voor misschien??

Groetjes
 
Irfanview kan dit in 1 keer is nog gratis ook.
Haal ook de nederlandse plugin op en het is in het nederlands.
 
Pixresizer is ook gratis maar helaas niet nederlandstalig... Persoonlijk vind ik pixresizer gebruiksvriendelijker.
 
En ook met PhotoFiltre kan dat. Een gratis behoorlijk uitgebreid tekenprogramma.
Kies daar bij gereedschappen (ja er is ook een nederlandse versie)
voor 'automatiseer/batch' en geef de gewenste actie op.
 
He maestro12 die kende ik nog niet is mooi zo op het eerste gezicht en ja meteen nederlands te downloaden.
 
Geplaatst door puppie
He maestro12 die kende ik nog niet is mooi zo op het eerste gezicht en ja meteen nederlands te downloaden.

Het is een soort Linux idee, iedereen kan er 'plug-ins' voor schrijven en beschikbaar stellen. Er zijn dan ook al diverse plugins beschikbaar. Standaard kan het programma al erg veel (komt in de buurt van PaintShopPro) maar is vele malen kleiner in omvang, geïnstalleerd is PhotoFiltre 3,5 mb, tegen 250/300 mb voor PSP.
 
Wat is eigenlijk nou beter, PSP of photoshop ??
En het zijn goede programma's heel erg bedankt..
 
Het is een kwestie van persoonlijke voorkeur, mijn voorkeur ligt bij PSP, maar sinds dat ik PhotoFiltre ontdekt heb, werk ik daar steeds meer mee, het laad(start) veel sneller, in 95% van de gevallen kan je er prima mee doen wat je moet en is in mijn ogen voor de huis-, tuin- en keukengebruiker veel geschikter dan Photoshop of PSP, die gewoon veel te veel mogelijkheden bieden die bijna niemand gebruikt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan