DVD rip branden lukt niet met Nero

Status
Niet open voor verdere reacties.

Raj

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2004
Berichten
215
Ik heb een DVD geript met DVD Shrink. Alles werkte perfect.

Vervolgens wil ik deze bestanden met Nero branden. Ik kies dus voor DVD-video. Het probleem is dat Nero alleen .vob bestanden accepteert. Dus de .ifo en .bup bestanden kan ik niet branden. Tweede probleem is dat tijdens het importeren Nero ook nog 'ns vastoopt. Dus het branden lukt niet.

Hoe krijg ik de geripte DVD wel gebrand als DVD? Welk programma kan dit wel aan?

Tussen haakjes: ik heb deze DVD geript met DVD Shrink om een regiovrije kopie te maken.
 
DVDShrink3.gif

Als je op de knop "back-up" hebt geklikt in DVDShrink, krijg je een schermpje met tabbladen. In het tabblad "target device" kan je via een keuzelijstje aanduiden wat het resultaat moet zijn.
Hier kan je o.a. "ISO image file" aanklikken.
Dan kan je DVDShrink een ISO-bestand laten aanmaken.
DVDShrink-Burn.gif


Download nu dit en installeer het. Neem bij MODE>ISO>Write.
Duid je ISO aan door op het kleine mapje te klikken.
DVD_Decrypter_select.gif


Als je je ISO-bestand aangeduid hebt, duw je op de brandknop.
DVD_Decrypter_image_to_dvd_button.gif


Succes!

James:)

[edit] Zorg wel dat je na het branden je ISO verwijdert van je computer [/edit]
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor dit duidelijke antwoord :thumb:

Ik ga het later vandaag uitproberen en laat weten of het gelukt is.
 
Het lijkt me gewoon eerder een fout in Nero zelf, je moet namelijk gewoon alle benogide videoDVD bestanden kunnen branden. Wat gebruik je van Nero, Burning Rom of een andere variant?
 
Geplaatst door James007
Succes alvast:thumb:

James:)

Ik heb alles volgens je aanwijzingen opgevolgd en het werkt perfect!!

Nogmaals bedankt.
 
Geplaatst door maestro12
Het lijkt me gewoon eerder een fout in Nero zelf, je moet namelijk gewoon alle benogide videoDVD bestanden kunnen branden. Wat gebruik je van Nero, Burning Rom of een andere variant?

Ik gebruik Nero Express 3 SE. Was bij de DVD brander meegeleverd.
 
Nero Express 3?

Je zit in het verkeerde programma. Je bent in NeroVision Express bestanden aan het toevoegen aan een DVD-Video-compilatie, maar je zou eigenlijk in Nero Express een video-compilatie moeten starten en daar je bestanden aan toevoegen.:)

Dus je opent het programma Nero Express (geen vision) en dan voeg je je bestanden toe aan de map video_ts.

Wat je dus verkeerd deed: Je had eigenlijk een programma geopend dat voor jou die structuren van .ifo enzovoort nog aanmaakt, maar die heb jij al dus je hebt enkel het brandgedeelte van Nero nodig. (BurningRom of Express) en niet het -wat we noemen- Authoringgedeelte (VisionExpress)

Is het geen VisionExpress die je open had?

James:)
 
Geplaatst door James007
Nero Express 3?

Je zit in het verkeerde programma. Je bent in NeroVision Express bestanden aan het toevoegen aan een DVD-Video-compilatie, maar je zou eigenlijk in Nero Express een video-compilatie moeten starten en daar je bestanden aan toevoegen.:)

Dus je opent het programma Nero Express (geen vision) en dan voeg je je bestanden toe aan de map video_ts.

Wat je dus verkeerd deed: Je had eigenlijk een programma geopend dat voor jou die structuren van .ifo enzovoort nog aanmaakt, maar die heb jij al dus je hebt enkel het brandgedeelte van Nero nodig. (BurningRom of Express) en niet het -wat we noemen- Authoringgedeelte (VisionExpress)

Is het geen VisionExpress die je open had?

James:)

Ja, inderdaad. Ik was nog een beetje onwennig met de software. Nero is ook niet echt overzichtelijk :confused:

In ieder geval zal ik in het vervolg Express gebruiken.

Dank voor de analyse.
 
Jah dat kan gebeuren he... en vooral omdat Nero Vision Express dan nog eens speciaal voor het videogebeuren is, zou men vlug het noorden kwijt zijn.
Zou je nou ooit een film in avi of mpg of zoiets willen op dvd zetten, dan moet je wel daar aankloppen, want dan heb je dát programma weer nodig om die dvd-structuren aan te maken... maar in dit geval had DVDShrink dat al gedaan.:)

Maar goed, het is nu uitgeklaard he:D

Een goede nacht toegewenst;)

James:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan