Netwerkje: pff....ik word er een beetje gek van

Status
Niet open voor verdere reacties.

R.V.

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2001
Berichten
50
Beste helpmij-ers,
Ik heb een PC waarop windows 2000 draait en eentje die draait op windows XP. De W2000 machine is aangesloten op het net. Op diezelfde PC heb ik een Intel Pro/100 VE Netwerk-kaart en op de XP heb ik een Via Rhine III Fast Ethernet Adapter.
Nu lukt het me met geen mogelijkheid een verbinding te maken. Het begint er al mee dat de status van mijn verbinding steevast "network cable unplugged is" terwijl er wel degelijk een kabelverbinding is. Ik heb ook al meerdere kabels getest, maar er blijft steeds maar een rood kruisje staan. Ik bergijp niet wat er verkeerd gaat, temeer daar ik ooit WEL een goed werkende verbinding had tussen de twee PC's.
Iemand enig idee?
Alvast bedankt!
Roel
 
Lees de bijlage eens goed door, en geef dan je reaktie.
Heb je een router?
Wat voor kabels? Crossed? Straight?
 
Laatst bewerkt:
als je het niet via een routertje doet, moet zover ik weet de pc die als "tussenstation" werkt, 2 netwerk kaarten hebben, eentje om verbinding met het internet te hebben, de ander om de data naar je andere pc te sturen, voor die configuratie is er ook onder netwerkverbindingen een wizard aanwezig, misschien helpt dit je een beetje
 
Geplaatst door bork
als je het niet via een routertje doet, moet zover ik weet de pc die als "tussenstation" werkt, 2 netwerk kaarten hebben, eentje om verbinding met het internet te hebben, de ander om de data naar je andere pc te sturen, voor die configuratie is er ook onder netwerkverbindingen een wizard aanwezig, misschien helpt dit je een beetje
Even aanvullend: heb inderdaad geen router en mijn tussenstation heeft inderdaad 2 netwerk-kaarten. De beide netwerkkaarten worden ook probleemloos herkend en functioneren naar behoren. Ik heb de verbinding zowel met cross- als een straightcable geprobeerd, maar ik blijf de mededeling krijgen: "network cable unplugged". Grr.
 
Té simpel??

Ik had ooit hetzelfde probleem, bij mij ging het werken toen ik de XP machine met het internet verbond en de (in mijn geval '98) andere machine met de wizzard gekoppeld heb. Met behulp van de installatie diskette die vanuit de wizzard aangemaakt werd. Daarna liep het vlekkeloos. Wellicht dat je daarvoor je 2e ethernetkaartje naar de XP moet verplaatsen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan