dvd rip: audio 1 en director's comment door elkaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Confictius

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 okt 2002
Berichten
2.366
Ik heb met DVD-shrink een aantal dvd's gekopieert. Tot zover geen problemen, echter van het kopie van "One flew over the cuckoos nest" lopen de engelstalige audio en de director's comment door elkaar.

Wat de audio-keuzes betreft heb ik er 2: 1 ch en 5.1 ch (zie bijlage). Hoe kom ik er achter welke ik moet hebben en welke niet, of kies ik in alle gevallen alleen maar voor het grootste bestand? Met de audioknop op de afstandsbediening in niet te switchen tussen verschillende audio's.
 

Bijlagen

  • one flew.jpg
    one flew.jpg
    33,2 KB · Weergaven: 34
als je alle audio selecteerd kan je volgens mij wel de audio kiezen met je afstandbediening
 
Welke ik (gisteren) geselecteerd heb weet ik niet meer, kan er 1 zijn, twee, maar hoe dan ook is switchen met de afstandsbediening niet mogelijk. Ik ben op dit moment een nieuwe poging aan het wagen, maar als die het zelfde resultaat geeft is dat mooi sneu van mn lege schijfjes :(
 
probeer het uit op een RW.

en sla het branden eerst even over en probeer het uit op je computer zelf.
dat doe ik ook altijd, dan kan je zien of alles er correct opstaat en alles werkt
 
Klinkt logisch, maar hoe regel ik dat; uitproberen op mn pc? Overigens zoek ik nog een goede freeware dvdplayer. Heb je een aanrader?
 
ik gebruik power dvd.
deze zat erbij toen ik me pc kocht.
in deze dvd speler kan je een bestand inladen.
en zo bekijk ik dan mijn dvd.

er zijn wel freeware dvd players maar of dat goede zijn weet ik niet.

maar als je een beetje handig bent zijn er wel goede te downloaden als je begrijp wat ik bedoel:D
 
In dvdshrink kan je selecteren waar de video_ts map geplaatst moet worden. Dit staat standaard op je dvdwriter. Hier kan je dus ook gewoon een map selecteren op je hd.
Freeware dvdplayers ken ik niet, maar als je aan een mpegcodec kan komen (of al hebt) gaat het prima met mediaplayer.
Vaak staan er op dvd's ook progs voor de pc. Gewoon ff een paar dvd'tjes proberen.
 
Update

Opnieuw een rip gemaakt van "One flew...." , PowerDvd (trial) geinstaleert, maar helaas geen beeld, wel geluid. Mijn heil gezocht in BlazeDvd en hiermee de rip vanaf mn harde schijf bekeken. Probleem opgelost. Gebrand met Nero en voila!

Vooralsnog geen idee wat er de eerste keer is fout gegaan, als ik twee audiokanalen zou hebben toegevoegd, dan zou ik met de afstandsbediening moeten kunnen kiezen en dat ging niet.

Hoe dan ook; pre-viewen met BlazeDvd is de oplossing, blijft het probleem dat een nieuwe rip maken op mijn Celeron800 al gauw een uurtje of anderhalf in beslag neemt, maar dit terzijde.

Allemaal bedankt voor de hulp!
:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan