dvd branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mirjam70

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2004
Berichten
49
He he, eindelijk heb ik ook een dvd brander.....maar nu nog leren hem te gebruiken. Is lang niet zo simpel als ik dacht. Ik heb al wel gegoogled maar kan eigenlijk geen simpele handleiding vinden. Heeft er iemand een tip?
 
welk brandprogramma gebruik je ;)
 
leg er aan wat je wil gaan branden.
:rolleyes:
wat je echt moet heben is.
1 nero 6 of gelijkwaardig progie
2 anydvd liefst laaste versie.
3 dvd schrink
4 lege dvdtjes lol ;)

de rest gaat vrijwel van zelf.
veel plezier er mee.
 
Het werkt hetzelfde als een gewone cd branden, alleen gaat er meer op. Alleen voor een dvdvideo moet je wat extra moeite doen. Hier heb je mpeg2 video voor nodig en een prog die de mpeg2 omzet naar .vob (dvdauthoringtool)
 
Koop om te proberen een paar schijfjes dvd rw dan kun je ze wissen als er iets foutgegaan is.
 
Ik wil een dvd die van de tv is opgenomen kopieren. Maar als ik dat met Nero probeer krijg ik allerlei meldingen maar geen kopie. Met Clone DVD heb ik het ook geprobeerd maar dan draait ie alleen op mijn pc en niet in de dvd speler......Daar komt bij dat ik graag wil begrijpen wat ik doe, wat wat is! Wat betekenen bijv. die verschillende snelheden De dvd RW+ die ik wil kopieren is 4x, de dvd+R waarop ik wil branden is 8x, kan dit gewoon of moet ik nog een extra handeling verrichten?
 
Een leuke site met tips en handleidingen http://wintips.filmt.nl/

Als een DVD wel op de pc afspeelt en niet in een stand-alone speler, dan heb je zeer waarschijnlijk de DVD als dataDVD gebrand en niet als videoDVD.

Voor het 1 op 1 kopieren maakt het niet uit welke snelheid de schijfjes hebben, de leessnelheid zal altijd hoger zijn dan de schrijfsnelheid tijdens het branden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan