Vreemde kleuren bij afspelen filmpjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vortigen

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2002
Berichten
139
Een vreemd probleem dit keer...
Na format c: en nieuwe Winxp install zagen filmpjes er vreemd uit bij het afspelen.
Alsof het maar enkele kleuren bevatte ofzo.

Even hier rondgesnuffelt en PowerDVD geinstalled.
Dit werkte. Filmpjes waren weer goed te zien.

MAAR...nu ineens, zonder wat veranderd te hebben, krijg ik weer die rare vage kleuren.
Heb al K-lite codec pack gehaald en geinstalled maar zelfs dat werkt deze keer niet.

Ik heb een ATI kaart (Radeon 9800 Pro) dus die "bug" van Nvidia is nvt.

Wat zou er mis kunnen zijn en hoe zou ik dit nu voor eens en altijd op kunnen lossen?
 
Laatst bewerkt:
Je hebt wel de drivers van de videokaart geïnstalleerd?
Zit de kabel van de monitor goed in de videokaart vast?
Zit de kaart goed vast in het agpslot?
De kaart is niet overgeklokt?
 
dat is door een bepaalde codec gebeurd helaas.
ik heb die probleem ook.
is het toevallig alleen bij aiv bestanden ?
 
Geplaatst door Sarvo
Je hebt wel de drivers van de videokaart geïnstalleerd?
Zit de kabel van de monitor goed in de videokaart vast?
Zit de kaart goed vast in het agpslot?
De kaart is niet overgeklokt?

Ja op alle vragen behalve het overklokken. Mijn kaart loopt gewoon op de fabrieksinstellingen.

Het is trouwens alleen met .wmv bestanden kwam ik achter.
De avi's, mpeg's en .mov bijvoorbeeld worden probleemloos weergegeven.

Zou ik soms windows mediaspeler moeten de-installeren ofzo?
 
Waarschijnlijk mis je ergens een codec om de bestanden correct af te spelen. Mediaplayer eruit gooien zal lastig worden.
 
Ja, het zal zeer waarschijnlijk een bepaalde codec zijn die ik mis. Maar waarom het eerst na het installen van PowerDVD WEL werkte en nu ineens NIET snap ik geen bal van.
Zelfs het K-lite pakket van codecs brengt geen oplossing terwijl daar toch iets in zal moeten zitten van zo'n standaar formaat als .wmv zou moeten afspelen.

Heb overigens Windows mediaspeler met succes kunnen verwijderen maar dat helpt niks.

Ach, ik ga binnenkort wel weer eens een format c: doen denk ik. Beetje paardemiddel maar dat werkt meestal wel. (hopelijk dit keer voor langere tijd :))
 
Na het verwijderen van de Windows Media Speler heb ik de Engelse versie gedownload.
Nu kan ik wel de .wmv filmpjes bekijken.

(Mediaspeler verwijder je trouwens door naar configuratie scherm te gaan en de optie te kiezen om windows onderdelen toe te voegen of te verwijderen - ontvink dan de mediaspeler en hij wordt verwijderdt).

Status opgelost (voor zolang het duurt, hehe)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan