Taakbalk verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

boom

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
52
Na een progammaatje genaamd "Textop iLookup"
verwijderd te hebben is plotseling mijn taakbalk verdwenen.
Hij zit niet "onder de rand", ook de Windows knop levert niets op.
Kan iemand mij vertellen wat hier aan te doen is, behalve een herstart?
 
Geplaatst door boom
Na een progammaatje genaamd "Textop iLookup"
verwijderd te hebben is plotseling mijn taakbalk verdwenen.
Hij zit niet "onder de rand", ook de Windows knop levert niets op.
Kan iemand mij vertellen wat hier aan te doen is, behalve een herstart?

Is het Textop iLookup of is het Text iLookup?
 
Geplaatst door boom
Textop ilookup.

Kan niks vinden over dit programma:confused:

Ooit eens een Spyware/Virus programma laten zoeken naar "gespuis"?
 
De oorzaak zou inderdaad best wel 'ns spyware kunnen zijn, daar zou ik dus eerst op scannen, zoals l.slaats al adviseert. Je kunt 2 dingen proberen:

Restoren van taskbar en startmenu. Dit is een registeraanpassing. Regbestand downloaden naar je bureaublad (of een willekeurige map), erop dubbelklikken en met ja antwoorden als gevraagd wordt of de inhoud aan het register moet worden toegevoegd.

Restoren van de taskbar en deskopicons. Dit is een script. Downloaden naar een willekeurige map en erop dubbelklikken. Je loopt wel kans dat je virusscanner gaat protesteren, maar je kunt het script toelaten.
 
Ik heb allerlei programma's lopen zoals:
Norton antivirus, Trojan hunter, Popup stopper;
Afgelopen nacht is de PC uit geweest, dus vanmorgen startte hij normaal op, met taakbalk enzovoorts,
maar toch vindt ik het vreemd dat de taakbalk zomaar ineens kan verdwijnen en met geen mogelijkheid meer boven water te krijgen is, behalve met een herstart.
 
Scan je pc eens met Ad-Aware SE Personal 1.06r1 en/of Spybot S&D 1.4. Dit zijn twee bekende c.q betrouwbare Spyware programma's die je pc scannen op spyware e.d. Aanbevolen is door een Spyware expert deze programma's om en om te gebruiken!

Spybot S&D 1.4:
http://www.safer-networking.org/nl/download/index.html

Ad-Aware SE Personal 1.06r1
http://www.lavasoft.nl/

ps: Update eerst deze programma's na installatie en voer dan pas een scan uit...
 
Heb gedaan wat je voorstelde.
Met Spybot 205 "problemen" opgelost,
met Adaware 108.

Bedankt voor de tip; echter denk ik dat het probleem meer in de richting van Explorer opgaat, mede doordat het Bureaublad en Taakbalk beide van Explorer afhankelijk zijn.

Het probleem is ansich wel opgelost met een herstart.

Ik zoek nog even verder voor een eventuele volgende keer.

Bedankt.

Joop
 
Joop.

Plaats voor de zekerheid effe een HijackThis-Log op ASO. Vooral na deze vondst (205 + 108) is het nog mogelijk dat er hier en daar iets is veranderd is in je systeem door Spyware e.d. Spyware-experts op ASO bekijken je log en verwijderen de laatste resten..

Link naar ASO:
http://www2.helpmij.nl/forum/announcement.php?s=&forumid=272

Succes :)
 
Geplaatst door boom
Log is geplaatst.
Onder de gebruikersnaam 'Jobo'? Die versie van HijackThis die je hebt gebruikt stamt zo'n beetje uit de prehistorie, daar hebben we niks meer aan. :confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan