Netwerk verbinding valt weg op Clients.

Status
Niet open voor verdere reacties.

crash

Verenigingslid
Lid geworden
16 aug 2001
Berichten
55.342
Ik heb hier een netwerk, waarbij de Clients steeds na ±15 minuten de verbinding het niet meer doet. Geen internet en geen netwerk meer. Dit is in één keer zo gekomen. Ik heb niets software/hardware-matig veranderd.

Het netwerk is als volgt opgebouwd.
Een pc met Windows Xp Pro SP2 dient als Server. Deze verdeelt het internet. Vandaar gaat een UTP-kabel naar een LAN-switch, die het kan verdelen over vier pc's. Hieraan zit een andere pc, voorzien van ook Windows XP Pro Sp2. Daarnaast heb ik nog een laptop met Windows 2000 SP4 er aan hangen.

Op de "Server" kan ik zonder problemen internetten, maar kan de rest niet meer bereiken. Omgekeerd kunnen de Clients de "Server" ook niet bereiken.

Ik heb in de logboeken(systeem) gekeken en de volgende melding komt steeds terug:
Type gebeurtenis: Fout
Bron van gebeurtenis: NetBT
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-ID: 4321
Datum: 4-8-2005
Tijd: 8:40:27
Gebruiker: n.v.t.
Computer: CRASHSERVER
Beschrijving:
De naam MSHOME :1d kan niet op de interface met het IP-adres 192.168.0.1 worden geregistreerd. De computer met het IP-adres 192.168.0.1 staat niet toe dat deze naam door deze computer wordt gebruikt.
Deze melding komt om de paar minuten in het (systeem)logboek voor.

Nu heb ik op de Client(S) geprobeerd te verbinding te herstellen, maar het IP-adres kan niet vernieuwd worden. De volgende fout stond in het logboek van de Client PC:
Type gebeurtenis: Waarschuwing
Bron van gebeurtenis: Dhcp
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-ID: 1003
Datum: 4-8-2005
Tijd: 8:32:54
Gebruiker: n.v.t.
Computer: COM1
Beschrijving:
Deze computer kan het netwerkadres niet vernieuwen (van de DHCP- server) voor de netwerkkaart met netwerkadres 000D610DFDF5. De volgende fout is opgetreden:
De time-outperiode van de semafoor is verlopen. . De computer zal doorgaan om zelf een adres van de netwerkadresserver (DHCP-server) proberen te krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door upsidaisy
En als je met vaste iP's gaat werken ?
Het werkte altijd op deze manier, dus ik snap niet dat het nu ineens niet meer werkt.:( Vaste IP's lijkt me lastig, daar ik regelmatig pc's van andere mensen op de LAN-Switch aansluit, zodat ik daarop meteen internet heb.
 
Het is natuurlijk vreemd dat het nu niet meer werkt maar vaste ip-adressen voor pc's die toch niet verplaatst worden kan heel goed samen met een dhcp-server, bedoeld voor "gast" pc's. Ben benieuwd hoe Upsidaisy dat ziet.
 
Geplaatst door Sidi
Het is natuurlijk vreemd dat het nu niet meer werkt maar vaste ip-adressen voor pc's die toch niet verplaatst worden kan heel goed samen met een dhcp-server, bedoeld voor "gast" pc's. Ben benieuwd hoe Upsidaisy dat ziet.

Probleem is dat we niet weten wat de oorzaak is.Toch kan het niet " zomaar " gebeuren en is er iets aan de hand Zoek dat alleen maar eens uit (op afstand).

Het is idd het proberen waard toch ?
 
Geplaatst door upsidaisy

Het is idd het proberen waard toch ?
Absoluut het proberen waard.

Het gekke vind ik dit:
de interface met het IP-adres 192.168.0.1 worden geregistreerd. De computer met het IP-adres 192.168.0.1 staat niet toe dat deze naam door deze computer wordt gebruikt.

Het lijkt alsof de dhcp-server dit adres al heeft uitgegeven maar dat de client om datzelfde adres vraagt

Of lees ik dit nu niet goed?
 
Je probleem klinkt mij bekend in de oren. Ik had hetzelfde probleem, op de server geen problemen, op de clients van de ene op de andere dag geen internet. Bij mij lag het aan de adapter van de switch, nieuwe eraan en probleem opgelost.
 
Aan de hand van het antwoord van Huijb, heb ik de LAN-Switch er tussen uit gehaald. Het probleem zit kennelijk in de LAN-Switch zelf, want nu ik alleen een crosskabel tussen de "Server" en m'n PC heb, werkt het prima.

Ik heb eerst de stroom van de LAN-Switch gehaald een tijd gewacht en de LAN-Switch weer aan gedaan, zodra ik een kabel(meerdere geprobeerd) erin doe die naar de PC gaat, beginnen de LED's op de LAN-Switch te knipperen en wordt de verbinding onderbroken. Kennelijk kan deze geen verbinding meer tot stand brengen.

Zal eens kijken of ik een andere adapter kan vinden of dat de LAN-Switch totaal stuk is. Wat ik eigenlijk wel vreemd vind, daar deze net een jaar oud is.

Ik heb hier nog een Baystack 102 10Base-T hub liggen met 24 poorten liggen, maar hoop toch dat die LAN-Switch nog werkt, daar de hub een trager netwerk opleverd.:(
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door crash
Zal eens kijken of ik een andere adapter kan vinden of dat de LAN-Switch totaal stuk is. Wat ik eigenlijk wel vreemd vind, daar deze net een jaar oud is.
Die van mij was ook nog geen jaar oud, ik ben daarop terug gegaan naar de winkel, het verhaal uitgelegd toen kreeg ik een nieuwe switch mee om te testen of mijn verhaal juist was, uiteindelijk was mijn verhaal juist.
 
Ik weet helaas niet meer waar ik de LAN-Switch gekocht heb.:(
Zal eens kijken of ik bij een importeur van Sweex verder kom.
 
Euuhh voor jou dichtbij, Zaandam.
 
Bedankt Huijb, dat kan ik wel vinden in Zaandam.:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan