Stukje mp3

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hertogjan

Gebruiker
Lid geworden
27 jun 2001
Berichten
453
Hoe kan ik een stukje zang/tekst uit een mp3tje halen zodat ik dat weer ergens anders voor kan gebruiken.
 
De vraagsteller wil de zang niet uit de muziek verwijderen, maar een stukje muziek of zang uit een mp3 knippen om dit ergens anders te gebruiken.
Zelf doe ik dat heel omslachtig door de mp3 eerst om te zetten naar wav.
Vervolgens bewerk ik het resultaat in Creative WaveStudio dat met mijn geluidskaart meegeleverd werd, waarna ik het resultaat weer naar mp3 converteer.
Er zijn ook programma's waarmee je mp3-bestanden direct kunt bewerken, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Misschien vind je hier iets tussen.

Guus.
 
Geplaatst door Guus abc
De vraagsteller wil de zang niet uit de muziek verwijderen, maar een stukje muziek of zang uit een mp3 knippen om dit ergens anders te gebruiken.
Zelf doe ik dat heel omslachtig door de mp3 eerst om te zetten naar wav.
Vervolgens bewerk ik het resultaat in Creative WaveStudio dat met mijn geluidskaart meegeleverd werd, waarna ik het resultaat weer naar mp3 converteer.
Er zijn ook programma's waarmee je mp3-bestanden direct kunt bewerken, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Misschien vind je hier iets tussen.

Guus.
Dat lukt daar ook wel mee!
 
Geplaatst door Rimsic
Dat lukt daar ook wel mee!
Vermeld dat een volgende keer dan even bij je antwoord, want anders denkt de vraagsteller misschien (net als ik) dat je de vraag verkeerd begrepen hebt.

Guus.
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door Guus abc
Vermeld dat een volgende keer dan even bij je antwoord, want anders denkt de vraagsteller misschien (net als ik) dat je de vraag verkeerd begrepen hebt.

Guus.
Ad your service!:)
 
1. Download en installeer Audacity.
2. Haal lame_enc.dll uit deze zip en zet deze bij in de map van Audacity in Program Files.
3. Open audacity.
4. Ga naar PROJECT >> Audio importeren
au-inv.gif


5. Wijs je MP3-bestand aan en klik "openen".
6. Selecteer het gewenste deel door het te selecteren. Dit doe je hetzelfde als in word. Klikken, muisknop ingedrukt houden en naar rechts slepen. Je kan de selectieranden nog verschuiven door er met het handje op te klikken en ze te verslepen. Afspelen kan via de play-knop.
7. Ga naar bestand >> selectie uitvoeren als mp3 om van het geselecteerde deel een aparte mp3 te maken.
auda-bestand_menu.gif


8. Het programma vraagt waar lame_enc.dll is. Dit heb je net in de map van Audacity gezet en kan je nu aanduiden.

9. Exporteer het als een aparte mp3.

En ditalles is gratis:love:

James:)
 
Wil inderdaad wat uit een mp3 knippen en elders voor gebruiken,
Ik zal de tip van james007 eens uitproberen want dat ziet er wel veelbelovend uit.
Alvast bedankt voor jullie reactie
 
Laatst bewerkt:
Als je Nero wave editer hebt dan kan je er zo een stukje tussenuit knippen en "opslaan als"
 
Probeer ze alle twee wel, en kijk dan wel welke voor mij de beste is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan