Wat is het verschil tussen een MP3 in stereo en een MP3 in joint stereo?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Miauw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 okt 2003
Berichten
1.033
Ik ben het ff helemaal kwijt.

Wat is het verschil tussen een MP3 in stereo en een MP3 in joint stereo?


Was het niet zo dat het enige verschil is dat normaal stereo meer MB's gebruikt dan joint stereo?


Ik kwam het in een twee weeks computerblad tegen waar ze het hadden over rippen van CD's.

Men laat zien hoe je Audiograbber moet instellen waarbij ze jointstereo aangeven, dus vandaar dat ik in de war ben gekomen.

Ik gebruik zelf Easy CD-DA Extractor 8 i.v.m. dat die geen moeite heeft met beveiligde CD's, maar kom die instelling daar niet tegen. (is helaas wel een koop of probeer programma)

Ik kijk niet op een MB meer, dus daar wil ik niet op bezuinigen.
 
Joint stereo houdt in dat het geluid van beide kanalen samen word opgenomen, alleen de wijzigingen in het geluid worden apart gecodeerd, dit zorgt ervoor dat je toch het stereo gevoel hebt
Gevonden op een forum, dus het lijkt
En als bij het omzetten van hetzelfde principe als bij 'joint-stereo' gebruik gemaakt wordt dan kun je volgens mij erg veel geluidsinformatie opslaan in een klein bestandje. De testfile die op de website wordt meegegeven waarmee je je systeem kunt controleren (6_Channel_ID.wav) gaat van 2.94MB naar 140kB. Nu staat er ook niet erg veel geluid in dat bestand (alleen een stem), maar toch
Ook gevonden op een forum, dus het schilt behoorlijk in grote
 
A ja, ik begrijp het weer, dank je. :thumb:

Ik doe alles liever in normaal stereo waardoor het iets groter wordt in MB's.

Met joint stereo kan een bij effect onstaan bij bepaalde programma's had ik toendertijd begrepen.


Zelf houd ik het liefst van een bitrate die 192 is, maar zoals ik las hebben de meeste legale downloads een bitrate van slechts 128 wat ik wel erg laag vindt voor een origineel MP3. :(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan