Hoe van video een foto maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Martha Posthumus

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2000
Berichten
475
Hallo,

Wie weet hoe ik van een digitale fotofilmpje een foto kan maken?

Groetjes Martha
 
Gaat dat niet gewoon met de knop prt scr (print screen) op je toetsenbord om vervolgens paint te openen en ctrl+v te gebruiken?
 
Het lijkt wel logisch dat het zo wil, ik dacht dat je er misschien een bewerkingsprogramma voor moest hebben ofzo.
Maar ik zal het eens proberen, bedankt in ieder geval
 
Nee dat lukt niet echt, ik moet het vanaf WMP kopieren.
En hij plakt alleen de WMP-speler zonder de afbeelding.
 
en als je nu fullscreen doet(ikkuh ff testen gaan)
 
Er is een programma dat dat wel kan, ben helaas ff de naam kwijt... iemand anders... hellup!
 
Voor Fraps is DirectX 9.0c runtime nodig,
kan ik die gewoon installeren?
Gaat er dan niks fout met mijn W2000?
Ik heb net alles nieuw erin en ik wil de boel niet gelijk
weer in het honderd hebben.
 
Heb je Nero?
Als je ze in Nero laadt kun je screentjes maken. (rechtermuisknop)
 
Als je normaal gesproken een avi of mpg draait met Nero kun je screentjes maken.
Bij mij waren digitale filmpjes altijd in AVI.
Kijk eens bij Nero en download Nero Vision. Al is het maar een trial, jij kunt doen wat je wilt.
 
Nog even terug op DirectX.
Klik voor DirectX. Er staat bij dat het ook voor W2000 is, dus ik zie niet echt problemen.
 
Zelf heb ik DirectX 8, maar heb gelezen dat het ook mis kan gaan en dan heb is alles in het honderd.
Aangezien ik onze computer net weer heb, ben ik bang dat er weer iets gebeurd, vandaar dat ik het zeker wil weten.
 
Ja... dat snap ik. Ik heb zelf dat ik iets te snel dingen doe installeer, en nu ligt mijn windows ook plat :S...
Maar directx is van Microsoft, dat moet, lijkt mij, wel goed werken met windows.
 
Ja als ik te snel iets installeer en gaat fout dan
kan ik mezlef wel voor de kop slaan.
Maar het installeren is goed gegaan, dus kan ik aan de slag met Nero en/of Fraps.
Ik laat wel horen of het gelukt is met de foto's
 
Met Fraps is het niet gelukt, het lukte me wel om screenshots temaken, maar ze werden heel erg onduidelijk met rare kleuren erin.
Met Nero is het wel gelukt, alleen worden ze niet erg duidelijk in PNG-bestand en lukt het me niet om ze gelijk op te slaan in een JPEG-bestand.
Zal het nog even uitzoeken of weet jij Elisa hoe dat zit?
Ik weet eigenlijk ook niet of de filmpjes in AVI zijn, er staat bij ASF_0001.
 
Nou, ik zit zelf ook met een probleem. Wilde voor je kijken maar ik krijg op het moment geen frame gecaptured.
Ben te druk. Kun je vanavond nog een berichtje zetten?
Dan herinner je me er aan en kan ik het nogmaals proberen.
Moet in ieder geval wel kunnen.

Klik eens op die foto's in png en kies voor opslaan als jpeg.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan